並び順

ブックマーク数

期間指定

  • から
  • まで

1 - 7 件 / 7件

新着順 人気順

inverseの検索結果1 - 7 件 / 7件

  • 高速逆平方根(fast inverse square root)のアルゴリズム解説 - 滴了庵日録

    高速逆平方根とは? C言語のコード 検証 アルゴリズムの要点 [1] 逆平方根の計算を対数・指数の計算に置き換える [2] 浮動小数点型の内部表現を利用した対数・指数の近似計算 [2.1] 対数の近似 [2.2] σの最適値 [2.3] 整数型での解釈 [2.4] 逆平方根の計算とマジックナンバー0x5F3759DF [3] ニュートン法による収束で精度アップ 感想 高速逆平方根とは? 高速逆平方根(fast inverse square root)とは、平方根の逆数 を高速に計算するアルゴリズムです。平方根の逆数は逆平方根とも呼ばれます。逆平方根はベクトルの正規化などに用いられるので、これを高速に計算できるアルゴリズムには大きなご利益があります。 参照: Fast inverse square root - Wikipedia C言語のコード 高速逆平方根の関数を示します。0x5F375

      高速逆平方根(fast inverse square root)のアルゴリズム解説 - 滴了庵日録
    • GitHub - whitequark/unfork: unfork(2) is the inverse of fork(2). sort of.

      A tag already exists with the provided branch name. Many Git commands accept both tag and branch names, so creating this branch may cause unexpected behavior. Are you sure you want to create this branch?

        GitHub - whitequark/unfork: unfork(2) is the inverse of fork(2). sort of.
      • Inverse Kinematics(IK)について - SEGA TECH Blog

        はじめに 株式会社セガ 第3事業部 オンライン研究開発プログラム2部の松本と申します。 今回はInverse Kinematics(IK)に関する基本的な考え方や手法についての記事となります。 ゲーム制作の仕事に携わっているとIKの名前くらいは聞いたことがあるのではないかと思いますが、実際の中身については何をやってるのか良く分からない謎の技術だと感じている人も多いのではないでしょうか。この記事を読んでInverse Kinematicsについての理解を深めたり、あるいは改めて学び直すための良い機会になればと思います。 特にゲーム制作者ではない方にとっては、前提知識が不足していて分かり辛い所もあるかも知れませんが、本題であるIKそのものの概念や処理内容については、高校数学課程の知識 *1 があれば十分に理解できそうな内容になっているので、そうした視点で数学の復習がてら読んでみるのも良いかと思

          Inverse Kinematics(IK)について - SEGA TECH Blog
        • GitHub - mitsuba-renderer/mitsuba2: Mitsuba 2: A Retargetable Forward and Inverse Renderer

          Mitsuba 2 is a research-oriented rendering system written in portable C++17. It consists of a small set of core libraries and a wide variety of plugins that implement functionality ranging from materials and light sources to complete rendering algorithms. Mitsuba 2 strives to retain scene compatibility with its predecessor Mitsuba 0.6. However, in most other respects, it is a completely new system

            GitHub - mitsuba-renderer/mitsuba2: Mitsuba 2: A Retargetable Forward and Inverse Renderer
          • Generalizing the inverse FFT off the unit circle - Scientific Reports

            Thank you for visiting nature.com. You are using a browser version with limited support for CSS. To obtain the best experience, we recommend you use a more up to date browser (or turn off compatibility mode in Internet Explorer). In the meantime, to ensure continued support, we are displaying the site without styles and JavaScript.

              Generalizing the inverse FFT off the unit circle - Scientific Reports
            • [ActiveRecord] 双方向関連付けとinverse_of

              [ActiveRecord] 双方向関連付けとinverse_of Railsは規約通りの名前の関連があるとき、自動で双方向関連付けがなされています。 双方向関連付け機能 双方向関連付けについて、次のような関連を持っているコードで説明します。 class User < ApplicationRecord has_many :books end class Book < ApplicationRecord belongs_to :user end user = User.first book = user.books.first user.object_id #=> 30200 book.user.object_id #=> 30200 # userオブジェクトとbookオブジェクトの関連先のuserオブジェクトは同じ user.name #=> "igaiga" book.user.nam

                [ActiveRecord] 双方向関連付けとinverse_of
              • Welcome to Inverse

                How 'The Phantom Menace' Backlash Almost Broke Star Wars For Star Wars fans, 1999 was the best of times and the worst of times.

                  Welcome to Inverse
                1