本Webサイト内に掲示された技術情報は、時間の経過や該当技術の進歩・変化等にともない、その記述内容に相違が発生する場合がございます。技術項目全てを保証するものではないことを事前にご了承いただき、参考情報としてご活用ください。
完全図解,無償配布のUnrealEngine 3開発キットで3Dゲームを作ってみよう ライター:Veki 1234→ Index ・基本操作 ・立体に素材を貼っていく ・レベル作成:もう少し作り込むためには ・いろいろな物体を配置する ・屋外の地形を作る ・地形にマッピング:マテリアルを作る ・地面に木や岩を配置しよう ・空をつけよう ・平行光源を回転する ・SpeedTreeを使う ・SpeedTreeで作った木をUDKに取り込む ・もっといろんなものを置きたい:インポート処理 ・Botを出現させる ・Botに攻撃させてみる ・Botを制御してみる ・複数のBotを出現させる ・Botを移動させる ・Third Person Viewにする ・仕掛けを作る:物体を動かす ・Triggerを使う ・物体を移動する:アニメーションエンジンMatinee ・ゲームができちゃった場合:ライセンス
Download and open the 'Processing' application. Select something from the Examples. Hit the Run button. Lather, rinse, repeat as necessary. More information on using Processing itself is can be found in the environment section of the reference. To learn the Processing language, we recommend you try a few of the built-in examples, and check out the reference. A group of diverse books have been writ
Quex is ... ... a tool to generate lexical analyzers. A lexical analyzer is a program that transforms a stream of characters into a stream of 'atomic chunks of meaning', so called tokens. Quex is licenced under MIT License. Quex does ... generate directly coded lexical analyzers, rather than table based engines. respond to queries on Unicode properties and regular expressions on the command line.
GBA開発Wiki† GBA(ゲームボーイアドバンス)についての技術資料を個人的に収集しているページです。 ↑ 履歴† 2023/05/30 全体的に修正、加筆しました 2023/04/11 PukiWikiを最新バージョンに変更。github対応 2007/09/04 開設 ↑ ドキュメント† 2023/04/11 Doc.1 開発環境のインストール 2023/04/11 Doc.2 画像加工ツールgritの使い方 2023/04/12 Doc.3 GBAの仕様(メモリエリア) 2023/04/12 Doc.4 GBAの仕様(カードリッジ) 2023/04/12 Doc.5 GBAの仕様(I/Oレジスタ) 2023/04/12 Doc.6 GBAの仕様(BIOS) 2023/04/14 Doc.7 GBAの仕様(SRAM) 2023/04/14 Doc.8 GBAの仕様(CPU) 202
This is the home page of the SPIRAL project. The goal of SPIRAL is to push the limits of automation in software and hardware development and optimization for digital signal processing (DSP) algorithms and other numerical kernels beyond what is possible with current tools. Our basic research question is Can we teach computers to write fast libraries? Our flagship is the SPIRAL program generation sy
はじめに ここ数年で徐々に普及しているマルチコアプロセッサーの複数のコアを活用するには、アプリケーションの並列化が必要です。インテルでは、今後求められる並列プログラミングをより容易に行えるよう、並列化をサポートするコンパイラーやライブラリーなどのソフトウェア開発製品を提供しています。今回は対称行列の三重対角化を使い、並列化を実装する方法を説明します。 「三重対角化」とは行列の対角成分とその両隣の副対角成分以外をすべて0とする変換です。これは行列の固有値を求める時に行われる処理で、いったん三重対角行列に変換してから固有値を求める方が高速な場合が多いことが知られています。 並列化の実装方法として、今回は、 インテル C++コンパイラーの自動並列化機能を使用した場合 インテル スレッディング・ビルディング・ブロックを使用した場合 インテル マス・カーネル・ライブラリーを使用した場合 の3パターン
Designing and Building Parallel Programs, by Ian Foster Designing and Building Parallel Programs (Online) is an innovative traditional print and online resource publishing project. It incorporates the content of a textbook published by Addison-Wesley into an evolving online resource. Here is a description of the book, and here is the table of contents. See also the list of mirror sites around the
GNU Coding Standards The GNU coding standards, last updated July 1, 2021. Copyright © 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2020 Free Software Foundation, Inc. Permission is granted to copy, distribute and/or modify this document under the terms of the GNU Free Document
纏まったものやら纏まってないものやら、駄文いろいろ。 これ以降の日記は、随感録(最新)へ移行しました。 1999年 1月 2月 3月 4月 5月 6月 7月 1998年 11~12月
Gauche(ゴーシュ)は、スクリプトインタプリタとしての使い易さに重点を置いて 開発を行っているR7RS準拠のScheme処理系です。日常業務の中でのちょっとした処理を行う スクリプトを気軽にSchemeで書きたいなあ、という願望のもとに、 起動が速いこと、システムへのアクセスが組み込まれていること、 最初から多国語対応を考慮していること、 リスト処理ライブラリとして他のC/C++プログラムから簡単にリンク可能であること、 などを目標としています。 Gaucheは多くのUnix系プラットフォーム およびWindows上で動作します。 実装されている機能の概要については、 機能のページをご覧ください。 News 詳しい変更はChangeLogをどうぞ。 また、最新の開発状況はGitリポジトリで知ることができます。 2024/4/23 Gauche 0.9.15 リリースノートを参照してくだ
Ananth Grama, Purdue University, W. Lafayette, IN 47906 (ayg@cs.purdue.edu) Anshul Gupta, IBM T.J. Watson Research Center, Yorktown Heights, NY 10598 (anshul@watson.ibm.com) George Karypis, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455 (karypis@cs.umn.edu) Vipin Kumar, University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455 (kumar@cs.umn.edu) Follow this link for a recent review of the book published at I
Welcome! We are the Parallel Programming Laboratory. Our goal is to develop technology that improves performance of parallel applications while also improving programmer productivity. We aim to reach a point where, with our freely distributed software base, complex irregular and dynamic applications can (a) be developed quickly and (b) perform scalably on machines with thousands of processors. Pro
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