タグ

userstoryに関するrrrkanekoのブックマーク (3)

  • 5 Tips For Writing A Job Story

    A Job Story is a powerful way to facilitate team conversation and discovery when designing products. They are meant to cut right to the job to be done by eliminating distractions. The job story encourages the product’s design process to focus on context, causality and motivations instead of assumptions, subjectiveness, personas and implementations. Want more? Download a free PDF book about JTBD or

    5 Tips For Writing A Job Story
  • Alan Klement: Replacing The User Story With The Job Story

    Friday, September 20, 2013 Replacing The User Story With The Job Story *A newer & better version of this article can be found on medium. I've written about the problem with user stories before. At the time, I found it better to just have the team talk over proposed changes to the product. This worked great when the team had gelled and the product is very mature; however, now I'm working with a ne

    Alan Klement: Replacing The User Story With The Job Story
  • ユースケース、それともユーザストーリー?

    Murali Krishnaはこう言う(リンク)。 アジャイル開発へ効果的に移行できないという失敗は、ユーザストーリーが何たるかを理解できていないという根的な失敗に根ざしていることが多い。 ユーザストーリーの最も重要な側面は、ユーザストーリーが要件(機能)の「スケジュール可能な」ユニットであり、スケジュールは他に依存していないということです。ユーザストーリーの「他に依存せずスケジュール可能な」特徴を実現する鍵となるのが、「ユーザ」がどう使うかという目線に立ってユーザストーリーを表現することです。そうすればユーザが実際にインタラクトできるエンドツーエンド(UIからバックエンド)に実装された機能性のユニットが手に入ります。 Krishnaはアジャイルコミュニティで多数の人々が信じている「ユーザストーリーは唯一、最良のよりどころ」を正確に描写し、Mike Cohnによる「Advantages

    ユースケース、それともユーザストーリー?
  • 1