Homan Igehy, Stanford University Appears in the Computer Graphics (SIGGRAPH '99 Proceedings) Abstract: Antialiasing of ray traced images is typically performed by super-sampling the image plane. While this type of filtering works well for many algorithms, it is much more efficient to perform filtering locally on a surface for algorithms such as texture mapping. In order to perform this type of fil
Introduction AO bench is a small ambient occlusion renderer for benchmarking realworld floating point perforance in various languages. AO bench is originally coded in Proce55ing. AO bench consists just about 400 lines of code and requires only standard math functions, therefore it is easy to understand and port AO bench for your favorite language. Languages and performances Here’s list of language
3Dゲームグラフィックスへの活用はまだ実験段階だが、いずれ近い将来実現されるだろうというリアルタイムグラフィックスの技術にPRT(Precomputed Radiance Transfer)というものがある。 PRTの日本語訳は「事前計算・放射輝度・伝搬」となり、なにやら言葉の響きからして難しい感じがするが、現在、世界のグラフィックス研究者の研究テーマとしてはもっとも熱いものの一つとして注目されているテーマであり、近代リアルタイム3Dグラフィックスを語る上ではどうしても避けては通れない状況になりつつある。CEDEC 2006では、PRTに関連した2つのセッションが設けられていた。 本稿では、現在のPRTについての研究の最新動向を取りあげた「使える最新PRTのススメ〜お前のPRTはもう死んでいる」についてまとめてみたいと思う。 リアルタイム大局照明技術を可能にするPRT リアルタイム3Dグラ
Henrik Wann Jensen Professor Emeritus at UC San Diego Honorary Professor at Aarhus University Chief Scientist at Luxion (makers of KeyShot) Center for Visual Computing University of California, San Diego CSE 4116, 9500 Gilman Drive La Jolla, CA 92093-0404 henrik-attimesat-cs.ucsd.edu My area of interest is computer graphics with a focus on realistic image synthesis in particular global illuminatio
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く