2018年1月21日のブックマーク (3件)

  • オニャンコポン - Wikipedia

    この項目では、西アフリカの神について説明しています。 競走馬については「オニャンコポン (競走馬)」をご覧ください。 架空の登場人物については「進撃の巨人の登場人物#反マーレ派義勇兵」をご覧ください。 オニャンコポン(Onyankopon、偉大な者の意[1]; アカン語: Onyankopɔn)は西アフリカ・ガーナのアシャンティ人(英語版)に伝わる神であり、天空神[2]である。 同じくアシャンティ人などに伝わる神ニャメ(英語版) (Nyame) の別名とされることが多いが、オニャンコポンの神としての位置づけには曖昧な部分が多い。アカン語話者の神とされることもある[3][注 1]。 オニャンコポンの役割[編集] アシャンティ人の宗教では、オニャンコポンに代表される神と精霊と祖先の霊という3種類の超自然的な存在が体系を形作っている[4]。すべての精霊はオニャンコポンによって創造されたとされてい

    ryo_pan
    ryo_pan 2018/01/21
  • Distilling How We Think About Design Systems

    Have you all heard of this cool new thing called design systems? They’re popping up everywhere. They’re not really new, but more of a distillation of a lot of things we’ve been starting to do for a long time now. They help us with creating consistency, productivity, and creating better user experiences. Companies are quickly getting behind the benefits that they can bring your teams. But, design s

    Distilling How We Think About Design Systems
  • 100 design lessons for 2021

    Much like late-stage capitalism, late-stage UX is characterized by its market saturation, heavy focus on financial growth, commoditization, automation, and increased financialization. Corporations exert significant influence over the economy and society, and designers can only push so far when advocating for user needs. How can we navigate this landscape as designers in 2024? This is the 9th editi

    100 design lessons for 2021
    ryo_pan
    ryo_pan 2018/01/21