Innovations in the electronic paper arena seem to be coming fast and furious these days. The latest news concerns researchers at the Novel Devices Lab at the University of Cincinnati, who have recently demonstrated a new display technology, termed “electrofluidic,” that claims higher brightness than other technologies currently available on the market. The electrofluidic nomenclature is chosen b
電子出版の未来が垣間見えるニュースがありました。 個人に対して出版の道が開かれ、出版コストがかからず、販売価格の42%が著者に還元されるという今までは考えられない事が始まったそうです。 Los Angeles Times : Move over, Wii -- Electronic book readers poised to become this holiday's hot ticket Digital Beat : Sony embraces small publishers and unknown authors on Sony Reader eBook store How to Publish on Smashwords! It's quick, easy and FREE! paidContent.org : Sony eBook Store Adds Tool For Sel
FastPencil, a startup that shepherds authors through the book-publishing process, launched a product today that will make it dead simple to create books in full color. The company, which had focused on publishing books like family heirlooms or more text-heavy novels, added a new user interface that’s more intuitive for editing visuals in a book. In FastPencil, authors upload and edit their works e
昨年の4月に「オンライン広告がTV広告を追い抜く日,英国では来年にも」と伝えたが,Reutersの記事によると本当にそうなった。 the Internet Advertising Bureau (IAB)のbiannual report によると,英国のインターネット広告費が2009年上半期に17.5億ポンドになった。これはメディア別の広告シェアで23.5%となり,TV広告費のシェア21.9%を追い抜いた。つまり英国では,インターネットが最大の広告メディアとなったのだ。 英国のインターネット広告費も景気後退で,2009年上半期の伸び率が4.8%増と鈍化しているものの,シェアは大きく拡大している。一方のTV広告は,公共放送のBBCが英国内では広告がないうえに,英最大の商業TV局のITVが09年上期の広告売上が15%減と落ち込んだ。英IABのCEOが語ったところによると,インターネット広告費は
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