The Mobile Bank for Danske Bank was launched 2017 and continuous releases occur every few weeks. Role: UX Strategy and concept, Information Architecture and Workshop facilitation Frontline Sales app for sales force of Jack and Jones worldwide. Two year project launched in 2016. Role: UX Strategy, Information Architecture and Workshop facilitation
Tumblelog managed by Ivana Jurcic, Web Developer from Belgrade, Serbia. If you want to contribute contact me via email, twitter or post your wireframe in this flickr group. Facebook page Submit wireframes Archive RSS feed Adobe Proto Adobe® Proto, a new Adobe Touch App, lets you create interactive wireframes and prototypes of websites and mobile apps on your tablet. Communicate and share ideas wit
The Interaction Design Association is a member-supported organization dedicated to the discipline of interaction design. Since its launch in 2003, IxDA has grown into a network of more than 150,000 individuals with local groups around the globe, focusing on interaction design issues for the practitioner, no matter their level of experience. What’s on IxDA is built ‘by the community, for the commun
ユーザーインタフェースのデザインには0.1秒から10年以上まで数多くの異なる時間枠があり、そこには各々、固有のユーザビリティの論点がある。 Powers of 10: Time Scales in User Experience by Jakob Nielsen on October 5, 2009 ユーザーエクスペリエンスの分野には、そのバージョンの『パワーズ・オブ・テン』(10の累乗)*がある。我々にとって、物が10倍以上に大きくなったり、10分の1以下に小さくなったりすることはあまりない。つまり、たいていのユーザーインタフェースの物理的大きさはほぼ同じである。なぜならば、人間の身体との連携が必要だからだ。例えば、BlackBerryのキーボードはPCのキーボードの約5分の1の大きさだが、10分の1になってしまうとうまく機能しないだろう。そして、壁サイズのディスプレイを除けば、PCのも
Event | Beyond the Lens: How AI is changing creative workflows In Aarhus? Join us on September 5th as we explore the impact of Generative AI on workflows, delve into its use cases, and discover its potential effects on the design process. Design the future: An interview with Anita Gorgin An exclusive interview on the passenger experience, human touch, and sustainability in aviation. Los Angeles Wo
ユーザーエクスペリエンス(英: user experience、UX)はシステムとの出会いに由来してユーザーが得る経験である[1]。ユーザー経験、ユーザー体験とも。 人間は経験という概念を持っている[2]。この経験のうち、製品・サービス・人工物などの独立したシステムを対象として、人間がユーザーとしてそれらに出会い利用した経験をユーザーエクスペリエンスという[3]。例えばコンピュータゲームというシステムに対しAさんが「広告動画を見てワクワクし、友人の体験談で興奮し、ネットで購入し、夜通し遊んで熱中し、数年後にその思い出を振り返る」という体験はUXの1例である。 よいユーザーエクスペリエンスを達成するために、ユーザビリティ工学、インタラクションデザイン、ユーザー中心設計 (UCD) あるいは人間中心設計 (HCD) などが実践される。 定義[編集] 日常用語としてのユーザーエクスペリエンスは「
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く