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processingに関するsunny510のブックマーク (21)

  • Processing for Android

    Use Processing for Android to create Android apps with ease, including live wallpapers, watch faces, and VR apps. You can run your Processing sketches on Android devices (phones, tablets, watches) with little or no changes in the code, and without worrying about installing SDK files or editing layout files. Processing for Android also lets you accessing the Android API to read sensor data, and exp

  • making things move

    a workshop focused on making things move via code in a compelling and lifelike manner. zachary lieberman / Medialab Madrid / June 20, 21, 22, 2005 zlieb a t parsons . edu if I get some free time, I'd love to add some more words between this pictures below!.. at any rate, please enjoy this code from the workshop. Thanks again to marcos, laura, gustavo and the rest of the medialab madrid group and

    sunny510
    sunny510 2009/07/13
    アニメーション
  • Chris Harrison | Welcome

    I'm an Associate Professor of Human-Computer Interaction at Carnegie Mellon University, directing the Future Interfaces Group. My research group creates new sensing and interface technologies that open new modes of interaction between humans and computers. These efforts often lie in emerging use domains, such as smart environments, wearable computing, and augmented reality. Please see my research

  • GHOSTAGENCY: Proce55ing sketchbook by Alessandro Capozzo

    Hi, on this page I will publish my Proce55ing studies and projects, This is a "work in progress area". Go here to see final works and more. To view the applets it needs Java to be installed on your computer (usually it is). ABSTRACT-CODEX is my new personal site, anyway I still use this space for all proce55ing work in development. Alessandro Capozzo ARBOR_1-This a study on recursive functions to

  • PSystem

    PSystem:   P A R T I C L E     S Y S T E M S    P L U G I N     F O R P R O C E S S I N G A little physics goes a long way. A particle system is a simple physics model that deals only with point-masses and forces. That means that—as opposed to rigid-body models—objects in particle systems occupy no volume. Their behavior is quite simple but very powerful. A particle is an object with a location an

    sunny510
    sunny510 2009/03/01
    particle system plugin for processing
  • florito.net

    This is the repository of processing applets created by Marcus Graf. Please make sure you have java installed on your machine. marcus [at] florito.net

  • FunProce55ing - PukiWiki

    プロセッシングで遊ぶざます Proce55ingってやつは、なな・な〜んと まるで紙にスケッチを描くような感覚で Javaアプレットをお気軽に作れちゃうってすぐれもの。 もちろん格的なプログラミングも出来るけど おいらとしてはおきらくに遊んでしまいたいわけさ。 んでProce55ingのプログラミング・ゴッコの はじまりはじまりで〜い!! むつかしいとこは、きっとないっていうか・・・ないはず。 くどいかもしれないけど、そこは大目に みてやっておくんなましな。 ば〜い・とーる やまもとのすけ

    sunny510
    sunny510 2009/03/01
    プロセッシングで遊ぶざます
  • サービス終了のお知らせ

    サービス終了のお知らせ いつもYahoo! JAPANのサービスをご利用いただき誠にありがとうございます。 お客様がアクセスされたサービスは日までにサービスを終了いたしました。 今後ともYahoo! JAPANのサービスをご愛顧くださいますよう、よろしくお願いいたします。

    sunny510
    sunny510 2009/03/01
    Processing で遊んだ残骸です。 とりあえずProce55ingで作ったガラクタの稼働確認をするための場所を確保しました。
  • it's hoba

    由於最近在進行webcam的互動實驗,發現這是就目前的自己而言最容易產生和他人直接地付出與回饋,但是在發想過程中卻遭遇到許多無法預知的困難,也許在實作上會遭受到技術上不足的限制,但我想更大的困難點在於如何與人們產生互動,以及預估在互動過程中的心理反應,所以藉由這個方法來作一些整理與思考。 Dynamic Quality:當一個人走進互動感知內時,駐留的時間長短往往取決於互動的過程中是否能夠吸引他的注意,引起能夠一直”try”的興趣。在這裡我會比較喜歡把互動稱為遊戲的過程,在遊戲裡我們可以藉由各式各樣一連串的動作或模式來達成某一個目標(得到成就感),一連串的模式是否「多變」,以及達到目標的回饋是否讓人覺得「值得」或是「滿足」,甚至對於數位藝術而言可以產生無限多種結果。轉化到數位的語言來講,也許是提供「隨機」這樣的要素來滿足無論是過程上以及結果的多變,以及要讓使用者能夠體認到互動的過程中也包含

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  • software.nagoya

    This domain may be for sale!

  • The Coding Train

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    The Coding Train
  • 映像奮闘記

    Introduction ご存知の通り,C++は画像処理などの大規模計算に適した言語であり,Pythonはこれらの結果を簡単にscipyやmatplotlibを使って可視化できます.そのため,多くの研究者はコアの計算をC++で行う一方で,データ整理や実験結果の可視化にはPythonを用いるアプローチが一般的でした. その際に重要となってくるのは,Numpy標準のファイル形式である.npyファイルを読み書きするための,C++ライブラリの存在です.これまでにもlibnpyなどに代表されるいくつかのライブラリが存在していましたが,予めコンパイルする必要があるため気軽に使えない,またMSVCなどの環境で使用できないなどのいくつかの欠点がありました. Numpy.hppはこれらの問題を解決するために作られたライブラリです.Numpy.hppの特徴は次の2つです. Header-only: Numpy

  • ActionScript Frocessing - API Reference 0.6

    <body> <h2>Frame Alert</h2> <p> This document is designed to be viewed using the frames feature. If you see this message, you are using a non-frame-capable web client. <br> Link to <a href="package-summary.html">Non-frame version.</a> </p> </body>

  • ProcessingのサウンドライブラリEssまとめ - tokobayashi’s blog

    Processingは画像系がメインですが音声関係のライブラリもいくつか存在し、現在はKrister Olsson氏が開発したEssが主流っぽいです。 しかし(少なくとも私がダウンロードしたバージョンでは)Processing体にはEssのExampleコードがあるにもかかわらず、Essのライブラリ体は同梱されていません。 http://www.tree-axis.com/Ess/ ここからEss_r2.zipをダウンロード、解凍してprocessing/libraries以下に配置して下さい。 上記サイトはそっけない印象ですが、各クラスの解説や、ダウンロードできるドキュメント・サンプルコードはかなり充実しているので要チェックです。現在ソースコードはダウンロードできないですが、作者にメールしたところ、現在オープンソース化の準備を進めているところで、GPLかLGPLで出すそうです。 ・・

    ProcessingのサウンドライブラリEssまとめ - tokobayashi’s blog
  • 2007年度3年前期 Expressive Programming (Processing入門) | Yasushi Noguchi Class

    1. はじめに 1-1. 授業の概要 1-2. なぜプログラミングの知識が必要なのか 2. カリキュラム構成のキーワード 【表現的側面】 点、線(直線・ベジェ曲線)、図形、色彩、アニメーション、インタラクション1(キーボード入力)、インタラクション2(マウス入力)、画像、サウンド、ビデオ入力、ネットワークコミュニケーション 【アルゴリズム的側面】 変数、変数の型、if、else、for、while、switch、配列(1次元配列 〜 n次元配列)、三角関数、モジュール化、クラス、メソッド 3. スケジュール 4/24 – 第1回 初めに なぜインタラクティブアート/ネットアート/ハイブリッドアートにプログラミングが必要か なぜprocessingなのか 事例の参照 processingのダウンロード、インストール processingの基的な使い方 参考書・参考サイト 【技術的側面】pr

  • Language (API) \ Processing 1.0 (BETA)

    You are viewing the Abridged Reference. It omits description and functions for drawing in 3D and for detailed drawing and data manipulation. Click Extended above to view additional reference. これは要約版のリファレンスです。 ここでは3次元の描画、描画の詳細、データの操作に関する記述、関数は省略しています。追加のリファレンスへは上の拡張をクリックしてください。

  • SSAW07

    SSAW07について 多摩美術大学美術学部 情報デザイン学科 火曜日、3〜4限 @B-lab. 担当:久保田晃弘 + 矢坂健司 + 久世祥三 + 田所淳 関連サイト:「久世に訊け!」(月曜) 概要 課題制作を通じて、プログラミング(アルゴリズム)とデバイスを活用したインタラクティヴ/ジェネラティヴなサウンド・アート、ソフトウェア・アート全般に関する基礎的なスキルを習得し作品を制作する。今年度はさらに、バイオ・インフォマティクス、バイオ・アートといった新領域にも取り組む。 前期の最終課題は4〜5人のグループによるオーディオ=ヴィジュアル・パフォーマンスの企画実践で、7月20〜21日のオープンキャンパスで発表する。 後期は12月14〜16日に開催される、インターカレッジ・コンピュータ音楽コンサートノ開催にターゲットを合わせて、イベントの企画運営から作品発表まで総合的に取りくむ。

  • hysysk

    放送大学で初めて数学のゼミに参加した。結局仕事が忙しくなって1度しか出られなかったが、客員教授が担当してくれて、学生が自主的に読み進める。噂には聞いていたが、数学のゼミでは当に教科書の2、3ページを読むのに3時間かける。内容は多様体で、参加者も工学部出身で数学に挫折した人から、美容関係の仕事をしつつ突如量子力学に目覚めた人まで多様。 放送大学では『数学歴史』も履修している。今でいう数学や哲学、芸術はかつてもっと渾然一体としていた、という話は知識として持っていたし、多分野に渡る成果を出した偉人も知っている。しかしその実際のあり方までは想像できていなかったので、すごく面白い。ルネサンス期の数学は古代ギリシャ数学を復興させるために語学に長けた人文主義者(コンマンディーノなど)が中心であったなど。デューラー、ヤムニッツァーについても掘り下げて調べてみたい。 うまく人には説明できないのだが、自分

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