FleX is a particle based simulation technique for real-time visual effects.Traditionally, visual effects are made using a combination of elements created using specialized solvers for rigid bodies, fluids, clothing, etc. Because FleX uses a unified particle representation for all object types, it enables new effects where different simulated substances can interact with each other seamlessly. Such
Recently we introduced the VK_NVX_device_generated_commands (DGC) Vulkan extension, which allows rendering commands to be generated entirely on the GPU. Earlier this week, we added support for VK_NVX_device_generated_commands to our Windows and Linux release drivers. Today we are releasing the ‘BasicDeviceGeneratedCommandsVk’ SDK GameWorks sample. We highly recommend reading the introductory Vulka
ゲーム、デザイン、エンターテイメント、ニュース、不動産、アート――バーチャルリアリティは日常生活のさまざまな場面に利用することができます。ゲームやプロフェッショナル向けのビジュアライゼーション以外にも、活用のチャンスがいくらでもあるのです。 そこで、NVIDIAは、サンフランシスコで開催中のVRX 2015で、本日、発表したように、Epic Games社と提携し、Multi-Res ShadingやVR SLIといったNVIDIAのGameWorks VRテクノロジをEpic GamesのUnreal Engine 4に組み込むことにしました。UE4ソフトウェアは、PC版やコンソール版のゲーム、何百本にも使われていますし、イマーシブな体験を作るツールとしてさまざまなところに使われるようになりつつあります。 VRX 2015に集うデベロッパなど、次世代のVR体験を生みだしたいと考える人々にと
Modeling digital twins of factories, cities, or entire worlds involves complex simulations that must accurately replicate the physical behavior of objects and systems, which are foundational in building generative physical AI for powering the next generation of autonomous systems. NVIDIA PhysX® is a scalable, multi-physics SDK for simulating and modeling physics in Robotics, Autonomous Vehicles, a
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