The engine has been upgraded to provide industrial grade simulation quality at game simulation performance. In addition, the PhysX SDK has gone open source! It is available under the simple 3-Clause BSD license. With access to the source code, developers can debug, customize and extend the PhysX SDK as they see fit. New features: Temporal Gauss-Seidel Solver (TGS), which makes machinery, character
May the Source Be with You: NVIDIA Open Sources Material Definition Language SDK At SIGGRAPH, NVIDIA brings greater power to software developers across applications. Security, customizability, flexibility and cost are a few of the benefits of open-source software for developers. They’ll get all these and more from NVIDIA’s Material Definition Language software development kit, which is available s
NVIDIA MDL SDK The NVIDIA Material Definition Language (MDL) SDK is a set of tools to enable quick integration of physically-based materials into rendering applications. It contains comprehensive C++ and Python APIs that allow applications to load MDL modules, analyze, and understand the structure of a material so it can build a UI for material editing and render the results. NVIDIA will soon open
Recently we introduced the VK_NVX_device_generated_commands (DGC) Vulkan extension, which allows rendering commands to be generated entirely on the GPU. Earlier this week, we added support for VK_NVX_device_generated_commands to our Windows and Linux release drivers. Today we are releasing the ‘BasicDeviceGeneratedCommandsVk’ SDK GameWorks sample. We highly recommend reading the introductory Vulka
西川善司の3DGE:GTC 2016の基調講演でNVIDIA CEOが語った5つのテーマと,そこから見えるNVIDIAの現状と将来 ライター:西川善司 Jen-Hsun Huang氏(Co-Founder, President and CEO, NVIDIA) 「GPU Technology Conference」(以下,GTC)の恒例行事となっているNVIDIA社長兼CEOのJen-Hsun Huang氏による基調講演は,単にGTCのテーマを語るだけでなく,NVIDIAの短〜中期的な戦略や展望が読み取れる点で,毎年興味深いものとなっている。イベントの性格上,ゲームグラフィックスの未来に直結する話はあまり出ないのだが,NVIDIAとGPUが,今後どういう方向に向かって進んでいくかがうかがえるのだ。 そこで本講では,GTC 2016基調講演でHuang氏が語った5つのテーマごとに,それぞれの
GPUを使った物理ベースレンダリングはここまできた。NVIDIA,単体販売開始の「Iray」エンジンをアピール ライター:米田 聡 2015年12月時点におけるデスクトップ版Quadroのラインナップ NVIDIAが最近,ゲーム開発者のための技術支援ブランド「GameWorks」を展開していることは,4Gamer読者なら知っている人も多いだろう。NVIDIA製GPUに最適化されすぎているなどの評判もあり,エンドユーザーの評価はそれほど高くなかったりもするが,事実としてGameWorksロゴバッジの躍るゲームタイトルの数は増えてきている。 NVIDIAは,そんなGameWorksのグラフィックスおよび映像制作者向けバージョン的な存在である「DesignWorks」を,業務用GPUであるQuadro向けに展開しているのだが,2015年12月1日にDesignWorksのアップデートを行い,日本
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