Why Material Design is our best attempt (yet) for a unifying theory of design.In 2013 Apple launched iOS 7 and the world fell in love with flat design. Apple by no means invented flat design (in fact Microsoft championed flat long before Apple), but they brought it to the massses. And they did it well. As a designer I set down a very familiar path. It begins with obsession.Every time I saw flat de
iPhoneとAndroidではiPhoneのほうが良くできているが、iOSのフラットデザインとAndroidのマテリアルデザインでは後者の設計が優れている。マテリアルデザインは、デザインとエンジニアリングが高いレベルで融合していて、ロジカルで非常に美しい。 以下、自分の理解をまとめたメモ。 紙とインク マテリアルデザインは「ペーパー」と「インク」のメタファーでできている。 ペーパーの特徴 バーやボタンといった画面上のUIコンポーネントは、バーチャルな紙でできたカードと考える。また、このペーパーは1dpの厚さを持っている。 ペーパーは純白の矩形、あるいはシンプルな円形である。三角や星型といった複雑な形はとらない。そのような複雑な形状や模様はインクが担当する。 現実とことなり、このペーパーは自由に伸縮することができる。 マテリアルデザインにおけるレイアウトは、複数のペーパーを並べたり、重ねた
A couple of weeks ago I wrote An Exploration in Material Design after attending a workshop at Google HQ where I explored what feedly would look like if we followed the new style guide. On February 10th I went back to Google with my teammates Edwin and Sean to attend another workshop and get more tips from the Material Design team. Rachel Been, Art Director at Google, was our mentor and shared with
Google recently launched Android Lollipop which introduces some major changes and a new visual language called Material Design. With this new OS, Android is bringing a comprehensive guide for visual, motion, and interaction design across platforms and devices. On October 7th I attended a workshop hosted at Google where Material Design’s UX team shared insights on this new approach to Android’s des
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く