You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
We’re happy to announce Rails 5 RC2 has been released. We continue to work torwards the final Rails 5 release. Between RC1 and RC2 Rails got 91 commits! That’s a whole lot of bug fixes and polishing! To view the changes for each gem, please read the changelogs on GitHub: Action Mailer CHANGELOG Action Pack CHANGELOG Action View CHANGELOG Active Model CHANGELOG Active Record CHANGELOG Active Suppor
マーケティング戦略において「カスタマージャーニー」というキーワードを耳にする機会が増えている。一般的に、顧客の心理や行動を時系列で示した図として知られているが、ユーザーシナリオと混同している例もあるとUXディレクターの森田 雄氏は指摘する。第10回セミボラの第二部は、「どう作る? どう使う? カスタマージャーニー」と題し、本来あるべきカスタマージャーニーとは何か、作成や活用のポイントが議論された。 カスタマージャーニーのベースになるUXデザイン まず、モデレータの菅氏は、Googleトレンドの「カスタマージャーニー」の人気動向から、2013年ごろから検索数が急上昇していることを示す。しかし、注目されてはいるが、使いこなされていないのが現状だと指摘する。 続けて森田氏は、カスタマージャーニーのベースとなるUXデザインについて触れ、「UX(User Experience)」をユーザー体験と訳す
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く