データドリブンな広告テクノロジーを専門としたニュースメディア。ロンドンに本社におくグローバルなネットワークを活用し、国内外の業界情報をお届け。
2006年より欧米を中心にSSPを提供しているPubMatic(パブマティック)社 (http://www.pubmatic.com/)のご厚意により、同社が発行しているホワイトペーパー、「媒体社のためのオーディエンス広告販売 1(Audience Selling for Publishers Part 1)」の日本語訳をアップしました。 私が同社CEOのRajeev Goel氏に初めて会ったのは確か2007年。彼らのオフィスは現在もPalo Altoにありますが、立ち上げ当初は民家の地下室にあり、社員も6-7名(開発チームはインド)しかおらず、生まれたてのシリコンバレー・ベンチャーといった感じでした。 しかし、SSPという言葉すら無いときに、媒体社様の収益向上を目指し、全力で試行錯誤を繰り返す、彼らの姿に強く共感した記憶があります。 さて、本ホワイトペーパーは、媒体社がどうやって、R
OpenX is a hugely popular, free ad server for web publishers. Take control, manage your advertising and make more money from online advertising today.Ad serving for web publishers who are serious about making money The free, open source ad server trusted by more than 30,000 web publishers in over 100 countries around the world. OpenX is a powerful ad serving solution that puts control over online
広告事業をめぐる米IT大手の買収合戦 ソーシャルメディアの爆発的増加が背景に広告マーケットプレイスが脚光を浴び始めた理由の1つは、米国のIT大手企業が、広告マーケットプレイスのベンチャー企業を、ものすごいスピードと金額で次々と買収し続けているからだろう。 最初に頭角を現してきた広告マーケットプレイスのベンチャー企業は、ライトメディアだ。米ヤフーは、ライトメディアの株式を20%取得してその動向を見守っていたが、2007年7月12日に残りの株式も6億5,000万ドルで買収し、完全子会社化している。 一方、米グーグルは2007年4月に、オンライン広告配信システム大手のダブルクリックを31億ドルで買収することで合意に達している。ダブルクリックは昨年夏から広告マーケットプレイス事業にも乗り出しており、日本国内でも同事業のサービスを開始する方向で準備を進めていることを明らかにしている。 米マイクロソフ
Scheduled maintenance for Wednesday, September 17th, 2008 (17:00 PT) The AdBrite system will be undergoing general maintenance from Wednesday, September 17th, 17:00PT to Thursday, September 18th, 01:00PT . During this maintenance period, only our website will be unavailable. We apologize for any inconvenience.
Microsoft Advertising is building a new world of advertising possibilities to empower growth for all.</p>\r\n"}}"> Powerful solutions for better results</h2>\r\n<p style=\"text-align: left;\">Exceed your growth potential and reach billions of people online. Leverage Microsoft’s new Bing and Edge, driven by the power of generative artificial intelligence (AI). Expand horizons with our exclusive par
Meaningful insights. Smarter marketing. Better results. Google Marketing Platform brings together your advertising and analytics to help you make quality customer connections, surface deeper insights, and drive better marketing results. Talk to Sales Deliver faster, smarter marketing. Built-in intelligence automatically surfaces your most valuable marketing insights so you can act quickly to achie
Everything you need to grow. And more. Top-notch tech. Massive scale. Access to scaled premium supply. Trusted, one-to-one consumer relationships. Yahoo DSP brings you all the benefits of an omnichannel DSP, with differentiated solutions. Maximize the impact of every impression. It’s not enough to just perform, the goal should be to out perform. The Yahoo DSP provides the tools, solutions, and s
MarketOneのサービスサイトは提供を終了しました。 MarketOne、DSP、プログラマティック広告に関する お問い合わせは、下記よりご連絡ください。
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く