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Build and Share your best shaders with the world and get Inspired Latest contributions: "Drawing a circle again bruh" by defnixx 22 minutes ago, "RWMusic toolbox" by RoosterWho 57 minutes ago, "Iridescent Spirals" by anej 57 minutes ago, "vortex knot flow field" by Boogaloo 1 hour ago, "Gaussian-ish airglow approx." by FordPerfect 1 hour ago
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Rutt-Etra-lzer: Airtight Interactive 画像をドラッグ&ドロップするだけでRutt/Etraビデオ・シンセ風のエフェクトを作り出してくれるページ。WebGLを使って実装されている(ゆえにWebGL対応のブラウザじゃないと動かせない)。カッコイイ。 セットアップは少し重いけれど、その後の動きは快適。JavaScript/WebGLと言えども、いったんVBOを作ってしまえば、あとのパフォーマンスなんてどうとでもなる、といった感じか。 これを作るのに使われているthree.jsというエンジンも面白そうだ。 (via CreativeApplications.Net)
マリオカートタイプのアイテム有りのレースゲームです。 Chrome Web Storeで配布(無料)されているのでChromeのみ対応となります。 ガレージなども有り、かなり作り込まれている印象です。 ガレージでは車をカスタマイズ可能です。 車のペイントカラーの変更。 攻撃用の武器の装備。 ライトマップのデモはこちらで試せます。 キューブを表示するだけならHTMLも含めて、これだけの記述でプログラム可能みたいです。 <!DOCTYPE html> <html><body> <script src="lightgl.js"></script> <script> var angle = 0; var gl = GL.create(); var mesh = GL.Mesh.cube(); var shader = new GL.Shader('\ void main() {\ gl_Posit
<< Lesson 0Lesson 2 >> Welcome to my first WebGL tutorial! This first lesson is based on number 2 in the NeHe OpenGL tutorials, which are a popular way of learning 3D graphics for game development. It shows you how to draw a triangle and a square in a web page. Maybe that’s not terribly exciting in itself, but it’s a great introduction to the foundations of WebGL; if you understand how this works,
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みたいなことを先週、ぴろたんと話していてですね。実際どうなるのか試してみました。こうなります。 赤い点線の枠が WebGL を有効にした canvas で、中の青い三角形は WebGL で描画されています。後ろの写真と「GL Overlay Test」という文字は通常の HTML です。 一見ちゃんと描画されているように見えますが、左側の半透明の三角形が、加算合成したような描画結果になっており、少し変です。本来であればもう少し暗い色で描画されている筈です。これは Chrome/Firefox あるいは Mac/Windows を問わず同じなので、今のところWebGL の描画結果を半透明で合成すると確実におかしくなるので、やめたほうがいいと言えます。が、逆に言えば、完全に不透明か完全に透明な部分は正しく合成されるので、限定的には使えるとも言えます。(描画結果にアンチエイリアスがかかっている場
A solar system of dancing planets, made with JavaScript, WebGL and HTML5 audio. In my quest to get to know WebGL better, I've gradually been building my way up from the standard "paint one triangle" tests to more and more advanced things. Never having touched OpenGL before, this is all a nice learning experience for me and I can now render not only one but two triangles at once as well as cubes,
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