General I am a software engineer at Google, where I've been since March 2014. I now work mostly on concurrent programming issues, both generally, and focussed on Android. I am an ACM Fellow, and a past Chair of ACM SIGPLAN (2001-2003). Until late 2017 I chaired the ISO C++ Concurrency Study Group (WG21/SG1), where I continue to actively participate. Publications A list of my selected publications
An Open Source, Royalty-free, Real-time Operating System Technical paper on Platform Security is avialable. Support pathname-based access control. Support ARM Integrator. Application Programming Guide released. Power Management Document released. Prex Datasheet (pdf) is available now. Add CmdBox User's Guide. Support FAT file system. Prex coding standard updated. Added POSIX emulation including fo
試合でシュートが決まった。コーナーキックからのボールを、ゴール前に走りこんでヘディング。試合は引き分けだったけど、シュートが入った時はすごい気持ちよかった。来月の合宿まで、もう少し走りこんでスタミナをつけようと思う。
この連載を始めたのは、Waterfall 2006を見たから。ついカッとなって書いてしまった。今は反省している。この連載は体系的じゃないし、blog よりむしろ出版物の形で問うべき。何よりも、今週の睡眠時間を大幅に犠牲にしてきたので、眠くてたまらん。 …というわけで、ここでは総括+補足して締める。 ウォーターフォール・モデルとは、プロジェクト構造化モデルと言い換えられる。その特徴として、以下のことが挙げられる。(その1) プロジェクトを構造化し、段階を踏んで要素成果物を構築する 次に、必要な要素成果物を適切なタイミングで持ち寄り、組み上げる 要素成果物を構築する工程はスパイラル・モデルを適用できる。しかし、組み上げる工程は逐次的であることが求められる プロジェクトを構造化することにより、プロジェクトを「見える化」できる。全体と部分、出来てるところと空白のところが分かる。未確定事項がオープン
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