こんにちは、LINEメッセンジャーのサーバーサイドとモニタリングプラットフォームの開発を担当しているフィ(@dxhuy)です。この記事はLINE Advent Calendar 2017の20日目の記事です。 今日は、モニタリングシステムでよく使うレイテンシーやその計算方法などについて紹介したいと思います。LINEでは、日々ユーザが楽しくメッセージを送れるように、システムの安定性を第一に考えています。安定したシステムを保つためにたくさんの指標を見守る必要がありますが、その指標の1つが「レイテンシー」です。 ウィキペディアでは、レイテンシーは以下のように定義されています。 デバイスに対してデータ転送などを要求してから、その結果が返送されるまでの不顕性の高い遅延時間のこと インターネットサービスにおいては、レイテンシーは基本的に「レスポンスタイム」のことです。つまり、リクエストを受けてからレス
A redstone circuit is a contraption that activates or controls mechanisms. Circuits can act in response to player or entity/mob activation, continuously on a loop, or in response to non-player activity (mob movement, item drops, plant growth, etc). A useful distinction can be made between a circuit performing operations on signals (generating, modifying, combining, etc.), and a mechanism manipulat
This greatly improves the latency of starting a child process when the Go process is using a lot of memory. Even though the kernel uses copy-on-write, preparation for that can take up to several 100ms under certain conditions. All other goroutines are suspended while starting a subprocess so this latency directly affects total throughput. With CLONE_VM the child process shares the same memory with
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く