Creative Lab's Chris Wiggins, Maps's Evelyn Kim, Gmail's Michael Leggett, Chrome's Nicholas Jitkoff, and Search's Jon Wiley also discussed the big changes in structure and approach to the more recent 2011 design. In early 2011, Larry Page instant messaged Michael Leggett, asking "If you were to redesign Google, what would it look like?" It kicked off a multi-month sprint that Jitkoff said was "lik
Eyetracking and other user research have studied how people look at websites. Here are 10 useful findings you can use. 1. The top-left corner gets the attention first. When users land on your site, their eye path starts from the upper-left corner and moves down and right from there. According to an eye-tracking study by Eyequant, these areas get the most attention: Similar findings came from a stu
【J1:第11節 札幌 vs F東京】レポート:互いがアグレッシブに攻め合った好ゲーム。結果はF東京に軍配も、内容は両チームを称えるべきものだった(12.05.13) 5月12日(土) 2012 J1リーグ戦 第11節 札幌 0 - 1 F東京 (13:04/札幌ド/10,816人) 得点者:1' 梶山陽平(F東京) ☆簡単予想で賞品GET!totoリーグ3投票受付中! ---------- 試合開始早々にアウェイチームであるF東京が梶山陽平の得点で先制。一般的に考えれば、その後はリードしたアウェイチームが守備のウェイトを高めカウンターを狙うという展開になるはず。しかし、この試合はそうはならなかった。F東京はリードがありながらも守備的になることなく、札幌とともに果敢に攻め合い、好ゲームが展開された。 大まかに言うと今シーズンのF東京はパスを回して攻めるチーム。最終ラインの森重真人
by Derrick - May 13, 2012 Do you brush your teeth every day? Do you work on your dream project every day? ….. no? Sometimes? Your teeth will begin to decay if you don't brush. And so will your idea. Specifically: ideas need focusing. The simple act of reserving a tiny part of your day. Perhaps just 30 minutes. Of pure, uninterrupted focus. On the idea you want to make become reality. Will ensure a
■言いたい放題FC東京 1790■ http://ikura.2ch.net/test/read.cgi/soccer/1336704822 462 U-名無しさん@実況はサッカーch:2012/05/12(土) 14:55:37.62 ID:CE1+hvINi しょっぱい試合だった でも勝った 464 U-名無しさん@実況はサッカーch:2012/05/12(土) 14:55:51.45 ID:oPYBlvqi0 スミイチでも勝ち点3 ※FC東京の先制点は開始1分 523 U-名無しさん@実況はサッカーch:2012/05/12(土) 15:04:20.33 ID:NLsM3wH00 スミイチってどーゆー意味なん? 550 U-名無しさん@実況はサッカーch:2012/05/12(土) 15:09:13.43 ID:b8RaLdao0 >>523 野球用語 スコアボード隅っこの1点 46
何故、エンジニアはUIのセンスがないのか、という自分にも当てはまるようなことについて書いてみる。 まずエンジニアがダメなUIを作ってしまう理由について、いくつかの仮説を立ててみる。 1.その画面を作るエンジニアは全てを知りすぎていて、もはやわからない人の気持ちがわからない説 2.エンジニアはITリテラシーは高いけど、自分ができることを人に理解できるように説明するのは下手説 3.技術的に実現する方に興味が偏って、ハナからUIの使い勝手に興味が無い説 4.国語力がない、自分が実現する文脈を表現するのはできるが、ユーザーの文脈に配慮した言葉を想像する力が無い説 5.仕様書を読まない、人の言う事を聞かない説。例えばOSが定めているユーザーインターフェースガイドラインに従わないので、UIパーツが意図した使い方をしておらず統一性に欠ける。 6.わかりやすい色や文字、レイアウトに関する知識が無い。センス
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く