My mailing list is free, occasional, and covers a variety of topics (typography, law, programming, and writing among them). I will never sell or share your email address.
![Typography for Lawyers](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/74fb95b894d96cb49d3b93b1a436ab80082ffdf7/height=288;version=1;width=512/https%3A%2F%2Ftypographyforlawyers.com%2Fimages%2Fog-image.jpg%3F1715634600)
無題のドキュメントとは ブックマークして頂けると光栄です。 「管理人にまとめさせたいスレ」 を募集しています。 面白いスレがあったら、そのスレの URLを教えて下さい! メールフォームはこちら TOP絵も募集中です! 今までに頂いた絵←多謝!! やる夫がゴミ問題に興味を持つようです 癒されるAA貼ろうぜ あたしニート ツナ缶のうまい食い方教えてくれ 女子アナ画像ください!!!!! 漢字怖すぎワロタwwwwwwwwwwwwwwwwwwww 2 0 0 8 年 最 も 笑 っ た ス レ タ イ 東大卒無職だがなんか質問ある? スーツ姿の女性の画像が欲しい 花山薫ちゃんてどんな娘なんですか? おすすめのエレクトロニカ教えてちょ おい、志村けんのブログがギャルみたいになってるぞw 古畑任三郎があの村へやってくるそうです む ろ ふ し の
Part Three: The ‘Black Art’ — Paul Dean Read Part 1; Part 2; Part 4; Part 5 An invisible grid of parallel horizontal lines is used as a constant reference in the creation of a font. It resembles a musical score and its four (or five) horizontal lines represent, from top to bottom, the ascender line (the height of the highest ascender), which is sometimes equivalent to and sometimes higher than the
毎年この時期になると、「東大教師が新入生にオススメするベスト100」という企画で紹介してきたが、飽きた。 ほとんど変わり映えしないリストにも飽きたし、毎年「ベスト1はカラマーゾフ!」とハヤすのも飽きた。カラ兄が最高であることはさんざん宣伝してきたから、皆さんご承知だろう(異論・反論大歓迎、これを超えるものがあるならね)。 だから、今回はスコープを広げてみる。 ■ この企画の趣旨 東京大学に限らず、新入生を迎えるにあたって、センセイたちは思うところがある(はずだ)。ゼミにくる前に、せめてこれぐらいは読んでおいてもらいたいと望んだり、若かりしころハマった本で自分語りをしてみたり。そうした願望を吸い上げているところもいくつか見つけた。以下のとおり。 リスト1 「北海道大学教員による新入生への推薦図書」 リスト2 「京都大学新入生に勧める50冊の本」 リスト3 「広島大学新入生に薦める101冊」
Part 2: Anatomy of a Letterform—by Paul Dean Read Part 1; Part 3; Part 4; Part 5 “I was killing time and pain at a nearby bar called The Ear, so named because the two ribs of the ‘B’ in the neon sign that read ‘Bar’ had burned out years ago. So had most of the patrons.”— Kinky Friedman, Blast From the Past, 1998. Just as Kinky Friedman anthropomorphizes this B, giving it human characteristics, nam
By Kris Sowersby In this article I will attempt to illustrate my design process—from typeface concept to a marketable font. Not many folks are willing to write about this. Perhaps they find it boring, irrelevant or just a little bit personal. I suspect it is a mix of all the above. I’ll try to remain as concise as possible. Some of the individual steps can be a lot more complex and involved than t
CSS selectors are handy things. They make coding CSS easier, sure, but they can also help keep your markup clean. For example, here’s a chunk of code that doesn’t use selectors well: <ul class="products"> <li class="product">Item 1</li> <li class="product">Item 2</li> <li class="product">Item 3</li> </ul> This textbook class-itis leads to messy CSS: ul.products { /* Properties here */ } li.product
高校生の時、数学の先生がこう言いました。 ゲームなんて、開発者が作ったルールの上で遊ばれるだけだ。 と。 その時、ゲーマーな自分はこう思いました。 ゲーマーは、開発者が作ったルールの上で遊ばれたい。 と。 というわけで、普段何気なくプレイしているゲームには、どのようなルール(アルゴリズム)があるのか。それを知るために、いろいろなゲームのアルゴリズムなどを解析しているページへのリンク集を作りました。 ほとんどのゲームのアルゴリズムは正式に発表されていないので、ユーザーの手による逆解析だったり、大学の研究による真面目な考察だったりします。(リンク先には、一部アルゴリズムと呼べないものも含まれています) 各種ゲームのプログラム解析 ドラクエ、FF、ロマサガのプログラム解析 DQ調査報告書(リンク切れ) ドラクエの物理ダメージ計算式は本質的にどれも同じだが、細かい部分で微妙に違う RPG INST
Griffo to Caslon In the first part of this series, we looked at Humanist typefaces; we considered them in their historical context, and took a closer look at some of their distinguishing features and modern-day revivals. Today we’re moving along the time line and will spend a little time familiarizing ourselves with some wonderful Old Style typefaces. Humanist types, we discovered, have strong roo
Choices, Choices, Choices [So You Want to Create a Font — Part 1] The sheer number of fonts out there (MyFonts.com sells over fifty-five thousand) is a testament to the fact that there are nearly an infinitude of creative choices that can be made when designing a font. Of course there are the basics: serif vs. sans serif (and the numerous subcategories of each of these); handwritten vs. precision
日頃より楽天のサービスをご利用いただきましてありがとうございます。 サービスをご利用いただいておりますところ大変申し訳ございませんが、現在、緊急メンテナンスを行わせていただいております。 お客様には、緊急のメンテナンスにより、ご迷惑をおかけしており、誠に申し訳ございません。 メンテナンスが終了次第、サービスを復旧いたしますので、 今しばらくお待ちいただけますよう、お願い申し上げます。
●神が潜むデザイン 第60回:融解と拮抗、時間を内包するかたち/桝永絵理子(3/14) ●リレーコラム:若手デザイナーの眼差し 第142回 田中聡一朗/デザイナー(3/6) ●澄川伸一の「デザイン道場」 その67:漂うものを掴まえる話…達人のことば(3/1) ●From 3D Creators ●好評連載コラム:3Dプリンタの明日を妄想する ●新世代デザイナーの グランドデザイン 第12回:山極博史(デザイナー、家具職人) 第11回:西村ひろあき(プロダクトデザイナー) 第10回:江口海里(プロダクトデザイナー) ●PDW INTERVIEW タカラトミーの次世代おもちゃ戦略 ソニーらしさをディテールに秘めるXperiaの歩み 最新クリエイターリンク集 ●編集後記を更新しました(3/1) ●新刊案内『3D造形クリエイターズファイル』 3月19日発売! ●新刊案内『Autodesk Fusi
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く