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2007年9月2日のブックマーク (5件)

  • Seam Carving in AS3, with source · zero point nine

    Seam Carving in AS3, with source 02 Sep 2007 Source code: utility class | app class | full project Seam carving is a recently unveiled technique by Shai Avidan and Ariel Shamir to intelligently resize images (YouTube; white paper). Like Hector Yee (whose writeup was very useful), I decided to try an implementation, but in Actionscript 3. The attached demo only resizes images vertically, not horizo

    zk3
    zk3 2007/09/02
    Seam Carving in AS3
  • デザイン・コラボレーションツール 『ConceptShare』

    All Industries Accounting & CPA Aerospace & Defense Architecture & Engineering Construction Consulting Energy, Oil & Gas Government Contracting Marketing Agencies Nonprofit Overview Costpoint for Government Contractors Maconomy for Commercial Enterprise Ajera for Small A&E Vantagepoint for A&E and Consulting WorkBook for Agencies ComputerEase for Construction Costpoint for Manufacturing Deltek TIP

    デザイン・コラボレーションツール 『ConceptShare』
  • JamStudio.com - Create Music Beats - The online music factory - Jam, remix, chords, loops

    JamStudio for 2021! Download the Windows App or Mac App to keep using JamStudio! DO IT NOW! This app will work after Flash is removed from browsers in 2021! Windows App Mac App Thanks for using JamStudio. Enjoy! After downloading the app, copy it to your desktop and run it. Select from app menu: File - Open Location Enter URL: http://www.jamstudio.com/Studio/JamStudio.swf

  • プロダクトデザインの総合Webマガジン

    ●神が潜むデザイン 第60回:融解と拮抗、時間を内包するかたち/桝永絵理子(3/14) ●リレーコラム:若手デザイナーの眼差し 第142回 田中聡一朗/デザイナー(3/6) ●澄川伸一の「デザイン道場」 その67:漂うものを掴まえる話…達人のことば(3/1) ●From 3D Creators ●好評連載コラム:3Dプリンタの明日を妄想する ●新世代デザイナーの グランドデザイン 第12回:山極博史(デザイナー、家具職人) 第11回:西村ひろあき(プロダクトデザイナー) 第10回:江口海里(プロダクトデザイナー) ●PDW INTERVIEW タカラトミーの次世代おもちゃ戦略 ソニーらしさをディテールに秘めるXperiaの歩み 最新クリエイターリンク集 ●編集後記を更新しました(3/1) ●新刊案内『3D造形クリエイターズファイル』 3月19日発売! ●新刊案内『Autodesk Fusi

  • まー! 「Web2.0」から「ウィキノミクス」へ

    イトイさんと聞く「ウェブ道具論」:日人の働き方は「タグ」と「ソーシャル」で変わる 非常に面白い対談ですね。 今まさに「働き方」を変えようとしているボクにとっては、当にリアリティのある話です。 もちろん、ヒエラルキーとかツリー構造が捨てられるということでは決してないんです。人間に欲望がある限りは、ヒエラルキーが捨てられるとは思わない。ですけど、タグの構造でだって人々は集まれるし、タグの構造で物の分類はできる。 ネットが社会に浸透した結果、「ヒエラルキー」な組織が弱体化し、「フラット」な繋がりが重要視されつつあります。その実感は、うちのブログの読者なら、誰しもが抱いてるんじゃないでしょうか。 ゲームのように集団でコンテンツを制作する業界では、組織は必然的にヒエラルキー構造を取ります。締めつけの厳しさやおおらかさは各組織の風土によりますが、何らかのヒエラルキー構造を取らずに作品が完成すること

    zk3
    zk3 2007/09/02