The existential quantifier ∃ is often used in logic to express existence. Existence is the state of having being or reality in contrast to nonexistence and nonbeing. Existence is often contrasted with essence: the essence of an entity is its essential features or qualities, which can be understood even if one does not know whether the entity exists. Ontology is the philosophical discipline studyin
展開型ゲーム(てんかいがたゲーム、英: Extensive-form game)とは、ゲームの表現形式のひとつであり、ゲームの木と呼ばれるグラフの形式で表現されたものである。ゲームの表現形式には展開型と標準型(または戦略型)と特性関数型(または提携型)の3種がある。ある非協力ゲームは展開型でも標準型でも表現できるが、展開型の方が情報量が多い。特性関数型は特に協力ゲームの表現に使われる[1][2][3][4]。 展開型ゲームは、ゲームの木、プレイヤー分割、偶然手番の確率分布族、情報分割、利得関数の5つの要素で記述できる。 ゲームの木は点で示されるノードと2点を結ぶ有向線分である枝とから成る。ノードは状態とも呼ばれ、ゲームのひとつの局面を表す。枝は一人のプレイヤーの意志または偶然による選択により、あるノードから別のノードへ遷移できることを示すもので選択肢(alternative)とも呼ばれる。
ゲーム木(ゲームき、英: game tree)は、組合せゲーム理論において、ゲームの盤面を有向グラフのノードで、手をエッジで表したものである。完全ゲーム木とは、ゲームの最初から指せる全ての手を含んだゲーム木である。なお、組合せゲーム理論ではない通常のゲーム理論の「ゲームの木」については展開型ゲームを参照。 三目並べの最初の2手のゲーム木 右図は、三目並べのゲーム木の最初の2レベル(あるいは2手)までを示したものである。ここでは、盤面を回転させたり反転させて同じになるものは等価としているため、最初の1手は3種類(中心、角、角と角の間)しかない。2手目は、1手目が中心の場合は2種類、そうでない場合は5種類ある。 完全ゲーム木の葉ノードの数をゲーム木複雑性(game-tree complexity)と呼び、そのゲームが最終的にどれだけの異なる盤面で終わるかを示している。三目並べのゲーム木複雑性は
The state of games: State of indiesIn part two of a five-part series, Polygon evaluates the state of the indie game industry. This is the second part of a five-part series on the state of games, written by the editors of Polygon, following yesterday’s “State of AAA.” Parts three through five will be published separately each day this week. The entire series will be re-published in total on Monday.
What was the original idea for Hotline, why did you want to make it? JS: My original idea, when I made the first prototype called Super Carnage, was just to make the goriest game I possibly could, with as many weapons as possible. I was only 18 at the time so it was a pretty silly and incomplete idea. Then I remade it about a year later, this was after playing some of Ikiki's games and I really wa
Slash fiction (also known as "m/m slash" or slashfic) is a genre of fan fiction that focuses on romantic or sexual relationships between fictional characters of the same sex.[1][2][3] While the term "slash" originally referred only to stories in which male characters are involved in an explicit sexual relationship as a primary plot element, it is now also used to refer to any fan story containing
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く