アイデア 例えば Cメジャー のコードは ド ミ ソ で構成される。 和音は加算で書けるので、 ド + ミ + ソ これを、lispよろしくこう記述する。 (+ ド ミ ソ) ドっていうのは、 (sin 523.25) みたいな感じで、523Hzのサイン波 みたいな感じ。位相や振幅も指定できるけど省略している。音色は sin でなくて tri とか saw とかでも良いし、サンプリングした音でも良い。 ピアノみたいな減衰音は、 (adsr 0 1000) こう書くとする。ADSRエンベロープで Attack が 0msec、Decay が 1000msec、Sustain と Release は省略。この場合、1000ミリ秒で減衰する。 振幅はかけ算で書けるので、さっきのコードと合わせて書くと (* (+ ド ミ ソ) (adsr 0 1000)) こう書ける。 詳細に書くなら (* (+
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このブログで使っていたものを整理したので公開します。サイドバーの一番上に出ているやつがそれで、マウスを動かすとシャーシャーなっているのもそれです。簡単に使えるように MML とモールス信号のプラグインも作ってみたので適当に組み込んでもらえるとうれしいです。 ソース https://github.com/mohayonao/otononarumodule 使い方 otononarumodule.js を Dropbox の Public フォルダに入れる等して読み込めるようにしておく はてなブログ > 管理 > デザイン > カスタマイズ > サイドバー > 「+モジュールを追加」 <script type="text/javascript" src="http://dl.dropbox.com/u/645229/cdn/otononarumodule/otononarumodule.min
最近のHTML5やWebブラウザのAPIの進化はけっこうすごくて、普通にサウンドプログラミングもできるようになってきました。そんなわけでシンセサイザーアプリを作ってみました。 サウンドを扱う方法はいくつかあるみたいですが、Google Chromeで使えるWeb Audio APIがEQやディレイなどあらかじめ用意されていて良さげなので使いました。 http://aikelab.net/websynth/ まだ、バグもけっこうあるのでじょじょにブラッシュアップしていきます。 Chrome以外では動かないと思うので試せない人はこちらの動画をどうぞ。 Google API Expertが解説するHTML5ガイドブック 作者: 羽田野太巳,白石俊平,古籏一浩,太田昌吾 出版社/メーカー: インプレスジャパン 発売日: 2010/09/16 メディア: 単行本(ソフトカバー) この商品を含むブログ
最近またLocal Player (Chrome Player)を実装しなおしています. 一応説明しておくと, Local Playerは, 完全にローカルで動作する音楽プレイヤーです. シンプルさを求め(実装がめんどくさいだけ), 操作しやすく(これは大事), 良い感じのプレイヤーです. 半年前に, ソースコードがスパゲッティになって, 開発を中断していましたが, 最近また書きなおし始めたのです. 音楽プレイヤーをブラウザー上で実装するのには, 音楽ファイルをJavaScriptで読み込まなければなりません. そこでHTML5ですよ!!! <audio src="url/to/musicfile.mp3" type="audio/mp3" /> みたいな感じで, 音楽を再生できます. 詳細は他のページに譲ります. さて, 音楽ファイルを再生するには, ローカルファイルからurlをaudi
Want to submit your own song? About Sonant Live is a minimalistic music synth and editor that runs in your browser. It has its roots in the demo scene, and was originally a Windows native tool (Sonant by Jake Taylor, aka Ferris / Youth Uprising) for creating songs for 4K demos (where neither the song data nor the music player code can be larger than a copule of thousand bytes at most). Sonant Live
The audio paper is gaining popularity in the academic and professional communication field. It is known as podcasting. This article on the blog will explore its meaning, relevance, and the opportunities it offers for scholars and content providers. Exploring the Role of Audio Papers The “Definition and Purpose” of it Papers presented in an audio format serve as a departure from traditional textual
HTML5 + flash hybrid Complexity, reduced Supporting HTML5 audio can be tedious in modern browsers, let alone legacy ones. With real-world visitors using browsers ranging from mobile Safari to IE 6 across a wide range of devices, there can be many support cases to consider. SoundManager 2 gives you a single, powerful API that supports both new and old, using HTML5 audio where supported and optional
This is a JavaScript library for sound effect generation and is supported on most current browsers. Generation speed is approximately 1s audio = 10ms processing. Of course that value can vary a lot, depending on the settings or browser that you use. How to use it? Open index.html - this helps to pick out your samples. Try clicking the presets and tweaking all the options. Once you are satisified w
Resources - Safari - Apple Developer の User Control of Downloads Over Cellular Networks」の部分 In Safari on iPhone OS (for all devices, including iPad), where the user may be on a cellular network and be charged per data unit, autobuffering and autoplay are disabled. No data is loaded until the user initiates it. This means the JavaScript play() and load() methods are also inactive until the user ini
Defining an Enhanced API for Audio (Draft Recommendation) Note: this API has been deprecated in favor of the Web Audio API chosen by the W3C. Abstract The HTML5 specification introduces the <audio> and <video> media elements, and with them the opportunity to dramatically change the way we integrate media on the web. The current HTML5 media API provides ways to play and get limited information abou
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