IBM Developer is your one-stop location for getting hands-on training and learning in-demand skills on relevant technologies such as generative AI, data science, AI, and open source.
Groovy WikiGroovy... is an agile and dynamic language for the Java Virtual Machine builds upon the strengths of Java but has additional power features inspired by languages like Python, Ruby and Smalltalk makes modern programming features available to Java developers with almost-zero learning curve supports Domain-Specific Languages and other compact syntax so your code becomes easy to read and ma
These are the Java bindings for GTK and GNOME. Featuring a robust engineering design, completely generated internals, a lovingly crafted layer presenting the public API, and steadily increasing coverage of the underlying libraries. You can use java-gnome to develop sophisticated user interfaces for Linux applications so that they richly integrate with the GNOME Desktop while leveraging the power o
日頃より、アレスネットをご愛顧いただきまして誠にありがとうございます。 「ホームページサービス」のサービス提供は2016年1月31日をもちまして終了させていただきました。 これまで長らくご利用いただき、誠にありがとうございました。 今後も、皆様によりよいサービスをご提供させていただけるよう、サービス品質向上に努めて参りますので、何卒、ご理解いただけますようお願 い申し上げます。 <アレスネットをご契約のお客様へ> 後継サービスとして「userwebサービス」を提供させていただいております。 詳しくは、以下のリンクをご参照ください。 ▼「userwebサービス」のご案内 http://www.ejworks.info/userhp/alles/index.html 今後ともアレスネットをご愛顧いただけますようお願い申し上げます。 株式会社イージェーワークス アレスネット カスタマーサポート
Skypeは、P2Pのインターネット電話ソフトウェアだ。その音質の高さから話題になっている。しかし、こいつをただの電話やメッセンジャーと同じにしてはいけない。プラットホーム化するSkype:アリエル・ネットワーク徳力基彦氏、Skype社Vincent Shortino氏インタビューでも指摘しているが、 Skypeは音声データのプラットホーム、標準規格を提供しかかっている段階にあると見てよい。 ということなのだ。そこで、SkypeをJava経由で使ってみた(※なぜJavaからなのかといわれれば、僕がそれしか分からないから)。 JavaからSkype Access APIをいじる Skypeは、Windows上でのAPIが公開されており、WindowsのSendMessageを使うことで利用できる。また、API自体もHTTPのように文字列のメッセージでやり取りをする単純なものなので、ベースの
OpenGL : 3D高速描画ライブラリ -OpenGLとは --3次元グラフィックス・ライブラリ --ハードウェアレンダリングを利用した高速な描画が可能 -OpenGL 拡張機能 --GLX : X Window System に対する OpenGL 拡張機能 --AGL : Apple Macintosh に対する OpenGL 拡張機能 --PGL : IBM OS/2 Warp に対する OpenGL 拡張機能 --WGL : Microsoft Windows に対する OpenGL 拡張機能 -GLXとは --Xウインドウシステムを OpenGL がサポートするための規格 --OpenGL と X をつなぐための幾つかのルーチン --GLXを使えばXウインドウと pixmap にレンダリングできる -OpenGLプログラミングガイド 第2版 The Official Guide
Inspired by Nat‘s Flash demos, I created a similar one using Eclipse and Java-GNOME. I’m running Eclipse on FC3 with the rawhide packages (there’ll be better ones soon, so download just yet ; ); it’s natively-compiled and uses java-gcj-compat as it’s JPackage-style JVM for use within Eclipse (launching apps, etc.). The demo isn’t anything fancy, but it shows off a bit of what will hopefully be in
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く