Fake news, defined by the New York Times as “a made-up story with an intention to deceive” 1, often for a secondary gain, is arguably one of the most serious challenges facing the news industry today. In a December Pew Research poll, 64% of US adults said that “made-up news” has caused a “great deal of confusion” about the facts of current events 2. The goal of the Fake News Challenge is to explor
The ability to read a description of a scene and then picture it has always been uniquely human. Not anymore. Imagine an oak tree in a field of wheat, silhouetted against a cloudless blue sky on a dreamy sunny afternoon. The chances are that most people reading this sentence can easily picture a bucolic scene in their mind’s eye. This ability to read a description of a scene and then imagine it ha
For a full listing (with hotlinks) of well over 270 refereed papers, along with info about authored books, patents, etc., see Bringsjord's CV at http://kryten.mm.rpi.edu/selmerbringsjord.html. The following is a selection of recent publications in Scopus. Selmer Bringsjord has 162 indexed publications in the subjects of Computer Science, Arts and Humanities, Engineering.
入社面接でのあらゆる質問に対する最適な応答をプログラミングした人工知能を使って面接を受けた学生が、東証一部上場企業の内定を得ていたことを、千葉電波大学の研究グループが16日、明らかにした。入社面接の必要性に一石を投じる結果だけに、今後就活業界に影響を及ぼしそうだ。 千葉電波大学工学部と同大就職課は、学生の就職実績向上のため、5年前から共同で入社面接で最適な応答が返せる人工知能の開発に取り組んできた。 研究グループでは、東証一部上場企業や外資系企業など、就職先として人気が高い一流企業の内定を得た元学生3千人の協力のもと、「学生時代に打ち込んだこと」「当社で挑戦したいこと」など面接官に尋ねられた質問の内容とそれに対する回答約1万問をデータベース化。特に「日本には電柱が何本あるか」「東京都にはマンホールがいくつあるか」など、昨今流行のフェルミ推定を利用した質問については、確実な数値をはじき出せる
RITE-2 is an evaluation-based workshop aiming to recognize entailment, paraphrase, and contradiction between sentences, which is a common problem shared widely among researchers of natural language processing and information access. By evaluating participating systems using large scale test collections of Japanese and Chinese (simplified and traditional), we expect to obtain new knowledge, promote
一部で話題になっている「ロボットは東大に入れるか」(国立情報学研究所「人工頭脳プロジェクト」)であるが、私の周りでは専門外の方々の反応の大多数は「当然入れる」というものだった。私の直感では「難しい」ということになっているので、ここでは何が難しいのかということを簡単に書く。具体的に書くつもりはない。 おそらく「当然入れる」と思っている人は、無意識のうちに「コンピュータを使えば当然入れる」と思ってしまっているのだろうと思う。さらにいえば、「人間がコンピュータを使えば当然入れる」と思っているはずである。その上で、「人間がいてもいなくてもコンピュータなら当然入れる」と推論してしまって、結論として「コンピュータなら当然入れる」と思ってしまうのだろう。でも、人間がいるかいないかというのは非常に大きな問題であり、その部分こそがこのプロジェクトの肝である。 仮に、人間がコンピュータを使って受験することを考
File Not FoundSorry for the inconvenience, the page you requested could not be found.
この記事には複数の問題があります。改善やノートページでの議論にご協力ください。 出典がまったく示されていないか不十分です。内容に関する文献や情報源が必要です。(2021年3月) 古い情報を更新する必要があります。(2021年3月) 独自研究が含まれているおそれがあります。(2020年5月) 出典検索?: "CAPTCHA" – ニュース · 書籍 · スカラー · CiNii · J-STAGE · NDL · dlib.jp · ジャパンサーチ · TWL 初期のCAPTCHAの例。 人間はこれを「HTKEHS」と認識できるが、機械にとっては困難である。 CAPTCHA(キャプチャ)はチャレンジ/レスポンス型テスト(英語版)の一種で、応答者がコンピュータではなく生身の人間であることを確認するために使われる。 ウィキペディアにおいても、ログインしていない状態のユーザ(IPユーザー)が外部リ
338 Game AI Articles and Counting... We help you find expert articles on commercial game AI development. Since many of these articles are published in books, this is the only site that helps you find them. Thanks, Steve Rabin Principal Software Engineer, Nintendo of America Inc. Instructor, DigiPen Institute of Technology and University of Washington Extension Steve Rabin's Mashup Architecture Pre
Emergent Behavior One of the main focuses of our approach to game AI is to support and encourage "emergent behavior." Rather than the experience being tightly scripted and—as a result—both predictable and brittle, the behaviors that can result from our technologies not only react in dynamic and realistic ways, but enter that wonderful realm of adapting to the changing world around it. We avoid "pr
Lịch sử hình thành và mục tiêu của kênh Xoilac TV Xem bóng đá trực tiếp Xoilac đã ra mắt người xem trong nhiều năm qua CEO Tạ Đăng Phúc đã nghiên cứu thị trường và nhận thấy rằng, các kênh trực tiếp bóng đá đang hoạt động trên thị trường khá hạn chế về số lượng, chất lượng giải đấu. Chưa kể, chi phí nhà đài mua bản quyền giải đấu hay người hâm mộ mua vé vào khán đài trực tiếp vô cùng đắt đỏ. Điều
Artificial Intelligence Research Center, Prime senior researcher National Institute of Advanced Industrial Science and Technology 国立研究開発法人 産業技術総合研究所 ・人工知能研究センター首席研究員 兼 確率モデリング研究チーム長 ・人間情報研究部門 ・東京工業大学特定教授, 東京理科大学客員教授, 統計数理研究所客員教授兼務 [履歴] 2016 人工知能研究センター 首席研究員 兼 確率モデリング研究チーム長 2015 人工知能研究センター 副研究センター長 兼 確率モデリング研究チーム長 2015 国立研究開発法人 情報・人間工学領域 情報技術研究部門 副部門長 2011 サービス工学研究センター副研究センター長 2008 サービス工学研究センター大規模デ
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く