タグ

snsと雑誌に関するMasayukiのブックマーク (2)

  • MySpace Should Let Users Create Their Own Magazines

    I thought it was some kind of late summer April Fool’s joke — MySpace is looking into starting a print magazine. That’s right, a PRINT magazine. Other commentators have already made the obligatory comparisons to bubble era magazines from Yahoo, Ebay, and infamously from Pets.com, and they’ve observed how increasingly Old Media MySpace’s strategy seems to be (see John Smith, with a very funny mock

    MySpace Should Let Users Create Their Own Magazines
    Masayuki
    Masayuki 2006/08/27
    Web型の(広告)モデルで捉えなおしてオールドメディアを活用、ということか。
  • POLAR BEAR BLOG: SNSと雑誌の関係

    SNSと雑誌の関係とは?というと、様々な要素を考えられそうですが、それだけに様々な解釈が可能になりそうなニュース: ■ MySpace: The Magazine (Advertising Age) MySpace と言えば、若年層を中心に人気を集めているSNS・・・という説明も不要なくらい日でも有名ですが、なんとその MySpace が雑誌を刊行することを検討中とのこと。MySpace 内で有名なメンバーを取り上げ、彼らの素顔や興味に迫るといった内容になるそうです。 また記事では MySpace が雑誌の刊行を、ビジネスモデルの1つとして考えているような解説がされています。だとすると、ペラペラのフリーペーパーを二束三文で配るといった感覚ではなく、きっちりと装てんされたをそれなりの価格で売る、という感じになるのでしょうか。 深く考えてみたい面白いニュースなのですが、例によってちょっと時

  • 1