日本では余り知られていませんが、非常に優れた純粋関数型言語Concurrent Cleanの使い方、チュートリアル・言語リポートの翻訳を載せています。一応ここだけ見れば、Cleanの基本は分かるようにしているつもりです。純粋関数型という最先端の言語でありながら、統合開発環境を持ち、GUI作成のライブラリも豊富な、そして、効率的なexeファイルを出力するコンパイラです。インタプリタではありません。 やはり言っておくべきなのでしょうが、ここにある内容は、基本的に、明示的型宣言を行う命令型言語及びオブジェクト指向言語(具体的には、C/C++、Java、C#、Pascal等)をやった人でないと分からないような内容が多いかもしれません。 ただ、Rubyの所は、Rubyだけ分かっていれば分かる内容だと思います。 個人的な意見ですが、関数型言語それ自体は命令型言語を勉強しないままでも入って行けると思
Welcome to DoubleCommand! News 27th October 2013 - Thanks to the efforts of Adam Strzelecki DoubleCommand 1.7 is released, adding support for Mac OS X 10.9 (Mavericks), and dropping support for 10.4 and 10.5. 29th June 2011 - It has been a long time since anything has changed here, and so I'd just like to make you aware that if DoubleCommand does not fully support a new keyboard you use (like in a
ネットワークプログラミングの基礎知識 ここでは IP アドレスやポート番号、クライアントとサーバの役割などを説明し、 perl・C言語・Java などでソケット (Socket) を使った HTTP クライアントや POP3 クライアント、簡単なサーバを作成してみます。 要はネットワークプログラミングをやってみよう、ということです。 このページのサンプルプログラムは、RFC などの規格に準拠した「正しい」プログラムではありません。 また、全体的にエラー処理が不十分です (今後改善する予定です)。 あくまでも概要を理解するためのサンプルととらえてください。 もし本気でしっかりとしたクライアントやサーバを書きたいなら、このページを読んだ上で、 さらに RFC を熟読し、そして wget・Apache・ftp コマンドなどのソースを参考にしてください。 このページに間違いを見付けたら、掲示板 で
Inside of ToonTalk's animated world you will build and run all sorts of computer programs. While learning how to program you will face challenging puzzles, express your creativity, learn new ways to solve problems, and have loads of fun! THERE IS NOW A WEB-BASED VERSION. BOTH IT AND THE WINDOWS DESKTOP VERSION ARE FREE! This site has been translated to Japanese, German, Swedish, European Portugues
Marten™ 1.6 Graphical Programming for MacOSX The Marten integrated software development environment (IDE) is a new, enjoyable way to create software for MacOS X. Graphical programming means you draw code, not write it. It's easier to create and easier to understand. But ease of use does not mean lack of power. The Marten IDE supports the powerful Prograph dataflow computer language that lets you g
The Game of Life (or simply Life) is not a game in the conventional sense. There are no players, and no winning or losing. Once the "pieces" are placed in the starting position, the rules determine everything that happens later. Nevertheless, Life is full of surprises! In most cases, it is impossible to look at a starting position (or pattern) and see what will happen in the future. The only way t
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