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Preserving Fluid Sheets with Adaptively Sampled Anisotropic Particles Ryoichi Ando, Nils Thürey, Reiji Tsuruno IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics (TVCG), 2012. This is an extended paper of our SCA2011 paper. Dam breaking setup. The right side shows our adaptively sampled simulation employing our particle-based thin sheet preservation algorithm. Left side shows its rendered
Abstract For more than a decade, Supersample Anti-Aliasing (SSAA) and Multisample Anti-Aliasing (MSAA) have been the gold standard antialiasing solution in games. However, these techniques are not well suited for deferred shading or fixed environments like the current generation of consoles. In the last years, Industry and Academia have begun to explore alternative approaches, where anti-aliasing
In recent years, the number of range scanners and surface reconstruction algorithms has been growing rapidly. Many researchers, however, do not have access to scanning facilities or dense polygonal models. The purpose of this repository is to make some range data and detailed reconstructions available to the public. Here's how the models in this repository were created: Scanning and surface recons
2016/04/04追記 ここで挙げているコードを参考にする際は、以下の点に注意してください(八田さん、Pocolさん、西山さん、qさんフィードバックありがとうございます) ※コピペしてコンパイルするとコンパイルエラー出ます。ちゃんと確認していないですがstlのメソッド名が間違っているようです ※SAHによるソートが遅いです。ソートに関してはPBRTに書かれているようなので参考にしてください(std::partitionを使うらしいです) ※SHAの計算は定義にバカ正直に当てはめていますが、値の比較しかしないのでいくつかの計算が省略できます ※上記の点についての修正は、気が向いたらやります。やらないかもしれません。 この Qiita というサービスが流行っているようなので、はてダのかわりに試しに投稿してみます。 と思ったのですが、アップロード可能な画像が月間2MBとちょっと辛いので、または
This guide will teach you the basics of using OpenGL to develop modern graphics applications. There are a lot of other guides on this topic, but there are some major points where this guide differs from those. We will not be discussing any of the old parts of the OpenGL specification. That means you'll be taught how to implement things yourself, instead of using deprecated functions like glBegin a
'Still File' is a series of 4 photographs recreating computer renderings as physical scenes. The photos' artifacts, surroundings, camera settings and lighting has been shaped intending to resemble 3d graphics of different types. 1/4. Cube, sphere and cone geometry with material textures mahogany, clear glass and white marble. Placed on reflective checkers plane. 2/4. Floating colored cube without
最近、こんなツイートをしたところ、予想外にバズってしまいました。 最近、日常生活でちょっと不便な事があるとサクッとCADって3Dプリンターで解決!という体験が便利すぎて後戻り出来ない感じになってる。 Amazonで買うより早いの、あながち間違いじゃない。 #Fusion360 pic.twitter.com/sz9MGvAw29 — 井上 恭輔 (@kyoro353) 2016年12月26日 「21世紀のものづくり革命」を唱えたクリス・アンダーソンの名著「MAKERS―21世紀の産業革命が始まる」が2012年に出版されてから早4年。「誰でも家庭で簡単にものづくりができる時代!」という内容に心を踊らせ、夢を抱きながらも、数十万円を越える個人の趣味としては勇気のいる初期投資や技術への理解、要求スキルも相まって、2016年現在においてもまだ、結局は夢物語だったなぁ…と感じている人が大半なのではな
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