What you see above is a multiplayer version of the classic Snake game with a twist: whenever possible, it will automatically establish a peer-to-peer connection with your opponent. Today we’re very happy to introduce Socket.IO P2P, the easiest way to establish a bidirectional events channel between two peers with a server fallback to provide maximum reliability. Let’s look at the API and build a l
@nulltaskさんにiframeで確認すると良いというアドバイスを受けました。全然思いつきませんでした。 Webサイトへのアクセス負荷とSocket.ioのアクセスを分けるためにサーバーを分けています。 同時アクセスオンリーなテスト Amazon EC2 host: hogehoge-ec2.amazonaws.com port: 5000 console.log('接続数取得テスト'); var fs = require('fs'); var app = require('http').createServer(function(req, res) { res.writeHead(200, {'Content-Type': 'text/html'}); res.end(fs.readFileSync('load.html')); }).listen(4000); var io = r
We are pleased to announce the immediate availability of the Socket.IO Swift Client! Youll now be able to write code that runs natively on iOS and OSX, while maintaining the simplicity and expressiveness of the JavaScript client! import Foundation let socket = SocketIOClient(socketURL: "localhost:8880") socket.on("important message") {data, ack in println("Message for you! \(data?[0])") ack?("I go
The first version of Socket.IO was created shortly after Node.JS made its first appearance. I had been looking for a framework that easily enabled me to push data from a server to a client for a long time, and even had tried other approaches to server-side JavaScript. At the time, the main focus was on an interface equivalent to the upcoming WebSocket API that was in the process of standardization
ActionAdventureDisasterEspionageHeroic BloodshedMartial artsMilitary ActionSpy moviesSuperheroVideo game moviesWuxia ActionAnimationCGI (Computer Generated Imagery)ClaymationCutoutLive-ActionPuppetryStop MotionTraditional animationComedyAction-ComedyBuddy ComedyComic Book AdaptationDark/Black ComedyMockumentaryParodyPrankRoad ComedyRomantic ComedySatireSitcomSketch ComedySlapstick ComedySpoofCrime
For a current project at WhoScored, I needed to learn JavaScript, Node.js and WebSocket channel, after seven years of writing web applications with Java and Spring framework. We wanted an application that can send data to thousands of concurrent users, and Node.js appeared to be the right way of doing it with its event-driven, non-blocking I/O model that can scale up easily. Firstly, to learn Java
こんにちは、@harukasanです。 普段はpixivのインフラチームでpixivのインフラや画像配信インフラを担当しています。 今回は社内でおもしろそうな話をしてたので聞いていたところ、1,000万ユーザー記念企画をやることになっていました。 さて、今日は「超大量絵馬」企画がどのように動いているかをさくっと解説したいと思います。 「超大量絵馬」の主な機能 今回の「超大量絵馬」は3人のエンジニアがフルコミットで開発しました。 プロトタイピングが始まったのは1月の中旬くらいでしたが、 前回の記事にあったとおり、絵馬の形が決まってから本体の開発期間は2週間少ししかありませんでした。 開発しないといけないことはたくさんありましたが、次の3つがメイン機能です。 隣の人が描いているのがわかるリアルタイムお絵かき サーバで生成したサムネイル画像をスクロールして閲覧できるビューア 誰が描き始めたかわか
Stay organized with collections Save and categorize content based on your preferences. Explore our growing collection of courses on key web design and development subjects. An industry expert has written each course, helped by members of the Chrome team. Follow the modules sequentially, or dip into the topics you most want to learn about.
If you're a regular reader of this blog, you will know that I have previously written some posts about a node.js/socket.io chat application for which I have received a great feedback from you guys. I think what makes the article appealing and easily followable is the fact that I tried to document my learning curve with these technologies so it does help out people who are equally new to node.js/so
Learn to implement token-based authentication using Socket.IO in this quick tutorial. Introduction Authentication in realtime frameworks can be challenging. Perhaps this is because the way these systems work is quite different from a regular web app. The risk of not correctly authenticating your sockets traffic is that you could end up sniffing information on other users streams. The socket server
Node.js Cluster+Socket.IO+Redisによるリアルタイム通知システム | サイバーエージェント 公式エンジニアブログ
intro この記事は 東京Node学園祭2012 アドベントカレンダー : ATND の 24 日目の記事です。 Socket.IO の 1.0 が、出る出るといって全然出ないので、 やきもきしている方も多いと思います。 しかし、その裏では Engin.IO という、割りと良い感じの ファミリープロジェクトができていて、 ちょうど先日 RealtimeConf でもその話がありました。 これは Socket.IO にも繋がるはなしなので、 今日はその Engine.IO の話をします。 参考はこのへん、 https://github.com/LearnBoost/engine.io https://vimeo.com/52496621 Engine.IO と Socket.IO (と WebSocket.IO) Socket.IO は、 1.0 を視野に入れたあたりで、 関連プロジェクト
Socket.IO seems to be the most popular and active WebSocket emulation library. Juggernaut uses it to create a complete pub/sub system. Faye is also popular and active, and has its own javascript library, making its complete functionality comparable to Juggernaut. Juggernaut uses node for its server, and Faye can use either node or rack. Juggernaut uses Redis for persistence (correction: it uses Re
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