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Physically Based Rendering in glTF Khronos glTF PBR defines a standard set of parameters that are used to simulate real-world lighting interactions, materials, and surface properties. 3D artists and developers can use PBR to create stunning, lifelike environments that accurately respond to lighting conditions, reflections, and shadows. The combination of glTF’s efficient delivery and PBR’s realism
最近 glTF のコンバータを書いたので,少しまとめておきます. あくまで備忘録のような内容なので,悪しからず. 📌 フォーマットについて 公式 glTF tutorial 日本語チートシート 📌 ツール glTF Validator glTF Viewer 📌 エクスポータ/インポータ Blender(exporter) Blender(importer) 📌 コンバータ COLLADA2GLTF 📌 その他 JsonGrid - glTF の中身を見るのに便利な JSON ビューア GltfBrowser - こちらも glTF の中身を解析できるビューア.公式のサンプルデータを手軽に確認できます.3D ビューアも内蔵されていて便利です. 📌 クイックリファレンス glTF の公式サイトにはチートシートがあって,有志が日本語版を公開してくれています.このチートシートはわかり
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