タグ

2007年5月7日のブックマーク (10件)

  • GNU make 日本語訳(Coop編) - 目次

    著者 :リチャード・M・ストールマン, ローランド・マグラス (GNU プロジェクト) 訳者 : いのまた みつひろ / ecoop.net(技術メモ公開中) 翻訳文更新日:May 20, 2002(翻訳終了・未校正) Linux 標準搭載の make コマンド, 別名 gmake の日語版です。 この資料の著作権は Richard.M.Stallman & Roland.McGrath と Free Software Foundation にあり、また翻訳版には前述の著作者に加えて ecoop.net に著作権があります。再配布・転載等される方はこちらを見て下さい。 GNU Project についてはgnu.org(日語)を参照のこと。 序文はこちら GNU makeユーティリティは大きいプログラムのどの断片が再コンパイルされる必要が あるかという事と,それらを再コンパイルする発行コ

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • STLのページ

    角のページへ戻る STL(Standard Template Library) C++の標準テンプレートライブラリ、STLのページです。 2003/6/7 コンテナ全ページ標準に合わせて修正 目次(と予定) 更新履歴 はじめに STLとは? '99 11/07 作成 その前にC++で知っておかなければならないこと 馴染みがない(かもしれない)単語 '99 9/23 わずかに修正 テンプレート(template<>) 2001 1/31 更新 環境 '99 2/20 VCでSGI_STLを使う、BeOS、egcs等 使い方 イテレータ(反復子)の使い方 '99 6/19 更新 関数オブジェクトの使い方 '99 7/4 mem_fun()の使い方追加 早見表 STLで使う主なクラス '99 6/13 各クラスの説明、ヘッダをまとめた STLで使われる名前 '99 6/13 微妙に更

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • [ Zsh ]

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • [ZshWiki]

    Zsh is a command-line interpreter for the shell programming language. It includes features like completion, context-sensitive help, and directory management. Zsh also supports customization through themes and plugins. The Zsh framework can be used to develop LGBT inclusion initiatives. It provides a structure and guidance on how to implement these initiatives effectively. The framework can be tail

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • ZSH-LOVERS(1)

    Whenever we look at the zsh manual we wonder why there are no examples or those simply things in (shell) life. The zsh contains many features, but there was no manpage with some examples (like procmailex(5)). That’s why we wrote this manpage. Most of the tricks and oneliner come from the mailinglists zsh-users, zsh-workers, google, newsgroups and from ourself. See section LINKS for details. Note:

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • Let's Boost

    Boost C++ Libraries の紹介サイトです。 :: by Google はじめに ご挨拶 Boost のインストール方法 参考リンク集 ニュース ◆ Version 1.42.0 と 1.41.0 対応 (2010/03/14) 新規ライブラリに関する Let's Boost のページ…: property_tree (汎用木構造型コンフィグ管理) / uuid (ユニークID生成器) ◆ RSS つけました (2009/08/28) ◆ Version 1.40.0 と 1.39.0 対応 (2009/08/28) 新規ライブラリに関する Let's Boost のページ…: Signals2 (Signal/Slotライブラリ改良版) ◆ Version 1.38.0 と 1.37.0 対応 (2009/02/22) 新規ライブラリに関する Let's Boost のペー

  • Simple DirectMedia Layer - Homepage

    Simple DirectMedia Layer is a cross-platform development library designed to provide low level access to audio, keyboard, mouse, joystick, and graphics hardware via OpenGL and Direct3D. It is used by video playback software, emulators, and popular games including Valve's award winning catalog and many Humble Bundle games. SDL officially supports Windows, macOS, Linux, iOS, and Android. Support for

  • Main Page - Guichan

    The latest version of Guichan is 0.8.1. The SVN repository contains the development version which will eventually become version 0.9.0. Note that Guichan versions are not backward compatible. If you need another version then 0.8.1 of Guichan you cannot use the latest release.

  • http://www.libsdl.org/cgi/docwiki.cgi/

    gamaguchi
    gamaguchi 2007/05/07
    未読
  • Simple DirectMedia Layer: Table Of Contents

    [次] 目次: 著者紹介 Simple DirectMedia Layer これは何ですか? SDL はフリーなクロスプラットフォームの マルチメディア開発用 API です。 ゲームで使われています。 ゲーム用 SDK で使われています。 エミュレータで使われています。 デモで使われています。 マルチメディアアプリケーションで使われています。 何ができますか? ビデオ イベント オーディオ CD-ROM オーディオ スレッド タイマー エンディアン非依存 どのプラットフォームで 動きますか? Linux Win32 BeOS 非公式の移植、移植作業中 Simple DirectMedia Layer API を使う ライブラリの初期化 ビデオ ビデオモードの選択と設定(簡単な方法) 画面へのピクセル描画 画像のロードと表示 イベント イベントの待機 イベントの取得 イベ