Open Dynamics Engine (ODE) はフリーの剛体力学をシミュレートするためのCライブラリです。 精度の方はよくないみたいなんですが高速にシミュレーションできるので、ゲーム作りや研究でロボット動作のシミュレーション等を扱うには十分に役立つツールだと思います。 流体力学とかはないので、飛行機を飛ばしたり船を走らせたりのシミュレーションは難しいかもしれません。 ODEについて 準備インストール0.7 - Linux インストール0.9 - Linux インストール0.11 - Linux インストール - VC++2008EE インストール - Windows+Qt+MinGW cmakeでコンパイル ODEの説明ODEの概要 ジオメトリクラス ODEユーザーズガイド (ODE v0.5のユーザーズガイド部分翻訳) 基本はじめの一歩 自由落下(CUI) 地面との衝突 物体の固
Read this first! As of 21/07 2003 this document is outdated and a new and much improved version is available here. The text below contains algorithmic errors that has been fixed in the new version. Introduction Hi again guys'n'gals. Today's topic is collision detection in a general 3d environment made from a collection of triangles. We'll take a look at how to detect collisions in a fairly fast an
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