Last week I posted on twitter a link to this vid: What the hell was that? The most boring music video ever with the music too loud and a bunch of black at the end (sorry, I made that after a long night of coding at the wee hours of 5AM)? Yeah, pretty much. Yes, that was Actionscript 3 driving that hardware accelerated 3d engine. Yes, that was a modified version of the AVM2 or Tamarin VM. Yes, t
地形が動かないと進んでいる気がしないので、背景を動かすようにしてみました。 IrrlichtのTutorial 3:Custom SceneNodeを使って自動的にスクロールするシーンノードを作ります。 http://irrlicht.sourceforge.net/docu/example003.html 詳しくは追記のところで。 こういう場合はテクスチャがシームレスでないと継ぎ接ぎが見えてしまいますので、シームレスなフリーのテクスチャを探しました。 http://seamlesstextures.net/textures これってライセンスはどうなってるんですかね。 後、右側が空いているだけというのもなんなので、CEGUI使ってGUIを表示することにしました。Irrlicht1.5で動かすためにまたちょっと手間が要りました。 実行結果 ミクモデルでも結構重いので、下記サイトのちるのモデ
Getting started with Irrlicht in Xcode This tutorial uses The Irrlicht 1.0 3D engine (creates a folder called irrlicht-1.0). Xcode 2.4 IDE which is delivered as part of Mac OS 10.4 "Tiger". (You can find it in /Developer/Applications/. If not, install it manually from the System CD.) A graphic file as texture (e.g. shuttle1.jpg) A mesh object (e.g. shuttle.obj, shuttle.mtl, ...), for instance down
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