Projectorを使ったニセ影 Unity 2017/2018あたりではこれは削除されている。 代わりとして「影だけを受ける地面の配置」を参照。 Basic版のUnityでも、Projectorを使用することで円や指定のテクスチャを使ったニセ影を置くことができます。 ただし、数が増えるとDraw Callが呼ばれる数が増えます。あまり速くないです。 手順 PackageのProjectorsをインポート ProjectのAssetsを右クリックしてポップアップメニューより「Import Package」-「Projectors」を選択。 Blob Shadow Projectorを影を落としたい形状に割り当て インポートしたAssets - Standard Assets - Projectorsの「Blob Shadow Projector」のPrefabを選択し、 Hierarchy
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Introduction This c# code demonstrates how to deformate a mesh at runtime using smoothing algorithms. To solve this problem in a reasonable computational time a good algorithm is needed to solve the adjacent vertex problem. Unity lacks mesh manipulation utilities and some manual effort is required to achieve this. The figure from unity shows the Laplacian Smoother applied to a cube imported from 3
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