A UsabilityPost reader, Vadim, has raised an interesting issue regarding comment form design. He saw that some forms around the net had two fields labeled as required – the name and the email. Comment forms usually have two more fields in addition to this: the website and of course the actual comment. Here’s what this looks like: Vadim mentioned that he noticed something curious in a popular blog
A note from the editors: While brilliant for its time, this article no longer reflects modern best practices. A rarely discussed advantage of CSS is the ability to layer background images, allowing them to slide over each other to create certain effects. CSS2’s current state requires a separate HTML element for each background image. In many cases, typical markup for common interface components ha
今回のテーマは「スクリーンキャプチャ/キャスト」 コンピュータ上の操作を説明する際やプレゼンテーションを行う際など、デスクトップ画面を撮影(キャプチャ)して資料に利用する機会は多い。画面をキャプチャして画像ファイルとして保存する機能は"スクリーンショット"と呼ばれるが、さらに一連の操作を動画として保存する"スクリーンキャスト"もある。どちらも必要に応じて使い分ければ、誰にでも理解しやすいユーザビリティの高いドキュメント作りに役立つだろう。 だが、OS標準で提供される機能ではスクリーンキャプチャですら手間がかかる。さらにそこに文字や矢印、枠組みを追加したいとなると画像編集ソフトウェアで色々な操作をして……と煩雑な作業になってしまう。そこで使ってみたいのがスクリーンショットやスクリーンキャストを作成する専用ソフトウェア、Webアプリケーションだ。 今回はスクリーンショットおよびスクリーンキャス
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