ソーシャル×プログラミング学習ゲーム「コードガールこれくしょん」メインページ。コードを書いてキャラクターを集めよう!|楽しみながらプログラミングを学べるエンターテインメントコンテンツ【paizaオンラインハッカソン(POH)】
It’s Here! Godot Engine has been developed as an in-house engine with a track-record of more than a decade of published games. It took a long time but it’s finally ready for everyone. Godot brings to the table a large array of features and a different approach to making games, which combined allow single developers and teams to be more efficient than ever. The Engine Godot is a fully featured, ope
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Star Trek was a very popular game on early microcomputers and minis, and lots of versions existed at one time. The "standard" was originally written in BASIC for a Sigma 7, then rewritten in Hewlett Packard BASIC, by Mike Mayfield in 1972. It was included in the HP library early in 1973. Most versions are BASIC or FORTRAN adaptations of this, which was based on an 8 x 8 galactic grid. David Ahl tr
*[hatefu:labs.yaneu.com/20090905/] コンピュータ将棋プログラムをLISPで書く 「コンピュータ将棋プログラムをLISPで書く」と言うとコンピュータ将棋開発関係者にすら完全にネタかと思われているのが実状ではあるが、私はこれを機にその誤解を解いておきたい。 ここでは、私がC#で書いたLISPエンジンのソースを公開し、これが実際にコンピュータ将棋プログラムの開発において非常に有効であることを示す。 * YaneLisp version 1.10 今回の記事はあまりに長文なので最後まで読む前に眠くなる人のために、まず始めに私が実装したLISPのバイナリとソースを配布しておく。ライセンスはNYSLとする。 勢いに任せて実装したので、かなり雑な作りだが、必要ならばC#側で関数を追加するなりすればいいと思う。このLISPの製作に要した時間は丸2日ぐらい。 # YaneL
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