Editor’s note: Tadhg Kelly is a game designer with 20 years experience. He is the creator of leading game design blog What Games Are, and consults for many companies on design and development. You can follow him on Twitter here. Significant losses, declining ARPUs, failing mobile acquisitions and shareholder selloffs. A stock price down to $3.01. A product catalog repeating previous mistakes. Medi
Looks like OMGPOP, the company behind the overnight sensation Draw Something, will end up at Zynga, after all. The game maker had been talking to several suitors over the last few weeks. But as TechCrunch reported earlier, it has been in serious discussions with Mark Pincus and company for the past few days. Now Zynga has scheduled a call for a “news announcement” for 3 pm ET. I’m going to go out
ソーシャルゲーム大手の米Zyngaは現地時間2012年2月14日、上場後初めてとなる決算報告を行った。2011年第4四半期の売上高は3億1120万ドルで、前年同期の1億9580万ドルから59%増加した。 売上高の内訳は、オンラインゲームによる収入が前年同期比51%増の2億8390万ドル、広告収入が同230%増の2730万ドルだった。 会計原則(GAAP)ベースの最終損益は4億3500万ドルの赤字(希薄化後の1株当たり損失は1.22ドル)で、これには従業員向けに発行した制限株に関する株式報酬費用5億1000万ドルが含まれる。前年同期は4300万ドルの黒字(希薄化後の1株当たり利益は0.05ドル)だった。 非GAAPベースの場合、当期の純利益は3720万ドル(1株当たり利益は0.05ドル)となる。また受注高は3億650万ドルで前年同期比26%増加した。 1日あたりのアクティブユーザーは前年同期
Profile name: samurai@engnr age: around 30 work: IT Engineer (Infrastructure and Software ) knowledge: Linux, RDB, key-Value Store, C, VB, Perl, PHP, JS, HTML and Web Technology Languages … License Information Processing Society of Japan ( associate member ) History 1. Web engineer at the large-scale infrastructure system. I use the `PHP/LAMP/documentation`. 2. Network verification engineer. I
Watch Out Zynga, Japanese Gaming Company GREE Is Aggressively Hiring In Silicon Valley It’s no secret that Japanese mobile social gaming company GREE is aggressively pursuing the U.S. markets, especially with the $104 million acquisition of mobile gaming platform OpenFeint earlier this year. Now with sights set on establishing a large engineering and development presence in Silicon Valley, the com
Media & Entertainment How Zynga Stacks Up To Japan’s Social Gaming Giant, GREE (Hint: It Is Less Profitable) With Zynga launching its IPO road show today, all eyes are on the social gaming goliath Mark Pincus built on the Web. But the future of social gaming, as with so many things these days, is mobile, where Zynga admits (in its S-1) that it has “limited experience.” All you have to do, however,
ソーシャルゲーム分野の新参企業であるAgincourt Gamingは米国時間8月17日、ZyngaがAgincourt Gamingの特許2件を侵害しているとして、訴訟を提起した。 公式サイト上で「Pantheon」と呼ばれるFacebookゲームへのリンクを提供しているAgincourt Gamingは、ウェブのソーシャルネットワークゲーム開発企業の1つであるZyngaに対し、金額不明の損害賠償金の支払いと恒久的差し止め命令を求めている。Zynga関係者にコメントを求めたが、すぐに回答を得ることはできなかった。 ソーシャルゲーム分野に注力するAgincourtによると、同社は「1996年までさかのぼって優先権を主張し、クレジットベースのオンラインゲームのプロセスとゲームプレイの結果に基づく賞品引き換えシステムを対象に含む基本特許を保有している」という。 今回の訴訟はデラウェア州の米連邦
Yuri Borisovich (Bentsionovich) Milner[4] (Russian: Юрий Борисович (Бенционович) Мильнер; born 11 November 1961)[5] is a Soviet-born[1] Israeli entrepreneur,[1] investor, physicist and scientist.[6] He is a co-founder and former chairperson of internet company Mail.Ru Group (now VK),[7] and a founder of investment firm DST Global.[8] Through DST Global, Milner is an investor in Facebook, Twitter,
Facebook上で遊べる「ファームビレッジ」などを提供するゲーム大手のZyngaが株式上場を申請した。最大で10億ドルの調達を目指す。 米ソーシャルゲーム大手のZyngaは7月1日(現地時間)、米証券取引委員会(SEC)に株式上場の申請文書を提出した。公開価格や上場先などの詳細はまだ確定していないが、最大で10億ドルを調達する計画。 Zyngaは、2007年創業のサンフランシスコに拠点を置くソーシャルゲーム大手。米Facebookやmixiなどのソーシャルサービス上で遊べる「ファームビレッジ」やポーカーなどのゲームを提供する。 SEC提出文書によると、同社は166カ国でサービスを提供しており、1月当たりのアクティブユーザー数は2億3200万人。従業員数は2000人以上。2010年の業績は、売上高が前年比392%増の5億9750万ドル、純損益は2790万ドルだった。2009年は5280万ド
Zyngaが「Facebook」で配信中の『FarmVille』のMAU(月間アクティブユーザー数)が4000万人を割り込んでいる。6月22日現在、3935万人。 下のグラフは、『FarmVille』と、新作ソーシャルゲーム『Empires & Allies』のMAUの推移を示したグラフを並べたものだ。一方、『Empires & Allies』のサービスが始まって以来、ユーザーが増加し、6月22日現在、3652万人となっている。 両タイトルのMAUの相関係数をとったところ、-0.91と高い負の相関を示している(n=20)。『FarmVille』で遊んでいたユーザーが『Empires & Allies』に流れた可能性はあるが、詳細なデータがないため、実態は不明である。 なお、グラフは、AppDataでトレースしたデータを使った。
GamesBeat Summit Call for Speakers We’re thrilled to open our call for speakers to our flagship event, GamesBeat Summit 2024 hosted in Los Angeles, where we will explore the theme of “Resilience and Adaption”. If the game continues to get users, it could reach a much bigger audience than a hardcore game would typically get. The combat strategy element will address the tastes of hardcore gamers as
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