Farewell. 22 December 2022 Seventeen years ago, in December 2005, we held our first conference in Philadelphia. The event we just held in San Francisco was our last. All things must come to an end, and this is ours. Although we won’t be Apart any more, we’ll always be together — we’ll always reflect back on seventeen years of mind-expanding, industry-shaping talks and be grateful that it happened.
I talked a bit about the low-level virtual machine (LLVM) when comparing open source compilers. Since then, I’ve become involved with the LLVM project, working on code generation for the Objective-C language. In this article, I’ll give you a more in-depth overview of how LLVM works. LLVM is a virtual machine infrastructure that doesn’t provide any of the high-level features you’d find in something
Postings saying "How much does X bike component weigh?" can be found on almost every bicycle related message board. Often the same parts weight is stated several times further down the board. So, why isn't there a website that already lists component & bike weights? Well that's what we do. Component lists are updated almost daily. If you want to submit some weights to the site, click here. Those w
BD-1が転倒しやすい理由はフロントフォークの構造、特に 「キャスターオフセット(フォークオスセット)がない」 という大問題があるからだ。 キャスターオフセットとは、自転車のフロントフォークをよく見ると、ニョキっと前に少し曲がっている部分がある。あれの事だ。 以下の写真を見ていただきたい。 左写真の通常の自転車はハンドル部分からまっすぐ伸ばした線(写真の赤線。操縦管芯線)よりタイヤが少しだけ前に付いている。「ニョキ」の曲がりのおかげだ。 右写真のBD-1は同様に伸ばした赤い線上にタイヤが付いている。これが「オフセットがない(トレイル長がない)」という状態だ。 自転車の構造を良く知らない時には、何の疑問も持たないフロントフォークのちょっとした曲がりだが、これは自転車が安定して安全に走行できるためには、非常に重要な曲がりなのだ。 この曲がりのおかげでハンドルは前に向こうという力がかかり、手放し
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