By Luke Wroblewski Originally published: Jun 26, 2007 “Input elements should be organized in logical groups so that your brain can process the form layout in chunks of related fields.” –HTML: the Definitive Guide Quite rare is the Web application that doesn’t make extensive use of forms for data input and configuration. But not all Web applications use forms consistently. Variations in the al
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In using eyetracking to evaluate the usability of search forms for my previous article for UXmatters, “Evaluating the Usability of Search Forms Using Eyetracking: A Practical Approach,” we discovered much interesting data. I’ll provide an in-depth analysis of that data here. Please note that our ad-hoc test setup didn’t resemble real-world conditions. Since I had to properly measure saccadic activ
Summary: Mobile web sites work best on the 7-inch tablet. Users had great trouble touching the correct items on full sites, where UI elements are too small on the Fire screen. This article is about the 1st generation Kindle Fire, launched in 2011. Please see newer article for an analysis of the 2nd generation Kindle Fire HD. Amazon.com's new Kindle Fire offers a disappointingly poor user experien
In many apps, icons are used to illustrate a specific function — it can be used for everything from information to actions. But if the user doesn’t understand the icon, what’s the point? When designing icons, you want to strive for creating/using isomorphic icons — that is, icons that represent their real-life companion — eg. trash can, brush, eraser, etc. As long as you can do a somewhat decent d
1978年早稲田大学大学院博士課程単位取得満期退学。同年(株)日立製作所入社、中央研究所に勤務。1988年同社デザイン研究所に異動。1996年より静岡大学情報学部教授。2001年9月、文部科学省メディア教育開発センターに教授として赴任。ヒューマンインタフェース、特にユーザビリティを研究するなかから、ユーザー工学や人工物発達学を提唱するに至った。現在、学校法人放送大学 メディア活用・遠隔教育センター 教授、国立大学法人総合研究大学院大学 学長特別補佐、文化科学研究科 メディア社会文化専攻 教授 先生が研究されているユーザビリティとユーザーエクスペリエンス(UX)の違いについて、まずは、定義していただけますでしょうか。 ユーザビリティとUXという概念は、世間で混同されている傾向があります。そもそもUXとは何に関するものであるか、ということを考えるとその辺が整理されます。まず、ユーザビリティとい
[コラム]カスタマーエクスペリエンスで 道は開ける ~フォレスター・リサーチのWebサイト方法論 by ジョナサン・ブラウン フォレスター・リサーチのシニア・アナリストであるジョナサン・ブラウン氏によるウェブコラム。 主にカスタマーエクスペリエンスとマーケティングの側面から企業のビジネスをサポートしているジョナサン氏が、企業サイトにおけるユーザー志向の考え方や方法論をさまざまな切り口で解説します。 米国では、不景気でも、Webへの投資を増やしたり、オンラインのユーザビリティ向上に注目をしたりしています。では、日本ではどうでしょうか? 三菱UFJリサーチ&コンサルティング株式会社と株式会社ミツエーリンクスが共同発表した「ウェブサイトに関する調査報告書」(2007年7月)によると、従業員1,000人以上の企業であっても、その約半数は、Webサイトにかける年間予算が1,000万円未満でした(イン
The Apple Store's Checkout Form Redesign by Luke Wroblewski December 16, 2009 Though most people wouldn't consider Apple's Web site an important online destination, November saw Apple in the top ten list of US Web sites. 62 million Internet users visited Apple online during the month with an average of 1 hour and 18 minutes spent per user. By comparison, Google had 155 million unique visitors in N
Forms can be found on almost every website; from contact or feedback forms in small websites to bank details in commerce websites, from registration to communication, from banking to searching. What we wanted to do, and why we wanted to do it At cxpartners, we have designed and tested numerous new and existing forms for websites from different companies. We use a set of golden rules that we use as
We control the flow of user interaction on our websites. By crafting an interface to facilitate certain behaviors, we can influence the direction in which our community goes. In this article, we’ll demonstrate the power of social interface design and what it can do for you, using several practical examples. The standard approach to interface design is to craft a channel that allows you to easily a
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