A lightweight, multiplatform, free and open-source 2D game engine
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Godot Community Poll 2024We want to learn more about the Godot community, understand who the users of the engine are, and find out how we can better support you. 28 June 2024 Godot returns: gamescom latamGodot will be present at gamescom latam once again: meet contributors and fellow gamedevs at the boo... 21 June 2024 Dev snapshot: Godot 4.3 beta 2Godot 4.3 is in beta, and progressing well toward
線分AB、CDがあったときに、その交点を求めるには? 要素は2次元空間内に存在するものとします。 解説 線分AB上の任意の点Pは、媒介変数 r を用いて、以下のように表現できます。 P = A + r ( B - A ) ( r は[0~1]の値を取る) ・・・式① 同様に、CD上の任意の点Qも、媒介変数 s を用いて、以下のように表現できます。 Q = C + s ( D - C ) ( s は[0~1]の値を取る) ・・・式② PとQが同一点になる場合の r と s を求めれば、ABとCDの交点は求まったことになります。 というわけで、P = Q を解きます。 P = Q ⇔ A + r ( B - A ) = C + s ( D - C ) X、Yに関する連立方程式にします。 ⇔ Ax + r ( Bx - Ax ) = Cx + s ( Dx - Cx ) Ay + r ( By
Hello! Today, I will show you how to make something like this: (move your mouse around in the box below) This effect is used in my open-source indie game, Nothing To Hide. It's also found in many other 2D games, like Monaco, Gish, and if this tutorial does its job... maybe your next game! I will show the steps & mistakes I personally made while learning how to create this effect. First, some boile
June 2012, updated Mar 2018, Apr 2020In a 2D top-down map it is sometimes useful to calculate which areas are visible from a given point. For example you might want to hide what’s not visible from the player’s location, or you might want to know what areas would be lit by a torch. Drag the circle around to see what’s visible from the player’s location: This algorithm can also calculate what areas
はじめに Unity の 2D 表示と NGUI では、ともに画面の縦幅を固定するオプションはあるが、横幅を固定することができないので、スクリプトで対応したメモ。 バージョン Unity 4.3.4 NGUI 3.5.6 Unity 2D で横幅を固定する 以下のスクリプトをシーン上の任意のオブジェクトにアタッチする sing UnityEngine; using System.Collections; public class MainCameraAdjustScript : MonoBehaviour { // 横幅を 6.5m で固定する float FixedWidth = 6.5f; void Start () { // メインカメラの Projection は Orthographic にしておく // orthographicSize は縦幅(m)を 2 で割ったもの //
This tutorial will show you how to make a 2D 2-player capture the flag platformer game using the new 2D sprite tools and 2D physics that were recently added in Unity 4.3. If the game in this tutorial looks familiar it’s because I showed you how to make this same game last year using a 3rd party sprite manager plugin to handle the sprite display and animation. This time I’m going to show you how to
2024.07.30UpdateCubism Editor 5.1.00 正式版リリース!2024.07.12SalePROライセンスが20%OFF!Live2D サマーセール スタート!2024年7月29日(月)まで2024.06.14Creative AwardsLive2Dの世界一を決めるコンテスト『第11回 Live2D Creative Awards』作品募集開始!9月30日(月)まで2024.03.28NewsCubism 5.1 alpha版リリースのお知らせ~ダウンロード方法もご紹介!~2023.12.01Creative AwardsLive2D Creative Awards 2023 受賞者公開!2023.11.29News年末年始の営業について2023.11.24Creative AwardsLive2D Creative Awards 2023 ファイナリスト21
Using the Unity native 2D tools, you will learn how to make a small “Shoot’Em Up” (abbreviated to shmup thereafter) with this tutorial. The result will be a lot like this demo: (Click on the image to play) With time and work you can make a game like Steredenn. We actually use the code of the tutorial in our game! We will focus on a shmup with an horizontal scrolling. However, if this tutorial does
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