This project is a winning entry in the 2009 Type Directors Club competition and will be featured in their Typography #30 journal. Many thanks to Print Magazine for submitting. Late in April the super friendly people from Print Magazine commissioned me to create a cover design which would conceptually support the main feature article about “kinetic typography” of their special summer issue. And her
日本語タイトルは後年の作品とは異なり、この作品のみ長音符ありの『シムシティー』となる。任天堂から発売されており、他機種の作品にはない大きな変更点がある。キャッチコピーは「市長(あなた)が好きなその都市も、市民(みんな)が好きとは限らない。」。2006年12月26日からWiiのバーチャルコンソールで配信された(現在は配信終了)。GMの作曲は岡素世。 後にスーパーファミコン向けの衛星データ受信用周辺機器「サテラビュー」で配信されていたサウンドリンクゲーム向けに他人数参加型ゲームとしてアレンジされ、1996年8月から4週にわたって「BS Simcity 街作り大会」のタイトルで配信された。 追加要素[編集] 主に次の機能が追加・用意された。これらの一部は以降の作品でも採用・昇華されていくことになる。 常にBGMが流れる。また、街の規模によってBGMが変わる。BGMをOFFにすることも可能。 春に
Mac:1994年(米) MS-DOS:1994年(米) Amiga:1994年(欧) Acorn:1995年(欧) Win:1995年2月28日(米) SFC:1995年5月26日(日) SS:1995年9月29日(日) PS:1996年12月20日(日) N64:1998年1月30日(日) PPC:1999年11月30日(米) GBA:2003年11月13日(米) 『シムシティ2000』(SimCity 2000)は、シムシティシリーズの第2作。米国では1994年に発売された、『シムシティ』の続編である。 前作のゲーム画面は真上からの見下ろし視点であったが、本作では街を斜め上から見た視点となり、立体的となった。新たにゲームに取り入れた概念として水道、教育、健康、条例などがある。設置できる施設が大幅に増加し (例えば発電所が2種類から9種類)、標高の概念が取り入れられたことにより、起伏の
The black-and-white version of SimCity on the Mac. Most other releases were in color, but had a similar interface. Development of the original SimCity began in 1985 under game designer Will Wright, and the game was published in 1989.[8] Wright was inspired by a map creation feature of the game Raid on Bungeling Bay that led him to discover that he enjoyed creating maps more than playing the actual
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