3DCG関連(ゲーム・アニメ・映像などで使用するソフト)の個人的なメモページです。 記事の転載やMEL・Python等のデータの2次配布はご遠慮下さい。
Free training materials for quadruped rigging in Autodesk Maya!Rigging 101 and Rigging Dojo are proud to bring you this free training with Quadruped Friendly Rigging and a large set of bonus training material to you for free. Javier AKA “Goosh”, is letting everyone have access to his training and we are happy we can help bring it to all of you. We all have learned a great deal from all the educati
GMH2 (Geo Maya Hair 2) is a more advanced version of GMH script, specialized in hair modeling & stylizing, developed by Phung Dinh Dzung at Thunder Cloud Studio. User can easily model complex hair styles using traditional polygon modeling method and convert to Maya Hair using GMH2 with 2 simple steps. -Platform: PC, Linux & Mac. -Compatible with (32 & 64 bit version): Maya 2013 , Maya 2014. -Sc
This tutorial is dedicated to Polycount community. 1. Hairstyles 2. Game models approach 3. Example of hairstyle 3.1. Tools used 3.2. Painting the hair texture 3.3. Hair geometry 3.4. Using normal maps 4. Varga This is not a step by step tutorial. I will nail down the main stages for creating hair for game characters using lots of images and some print-screens directly from the application used (M
またアスカ作りました。3dtotal、CGHUB、pixiv でそれなりに好評価でした。 今回新しく試したことを何個か紹介したいと思います。 ・マケットの作成 モデリングの試作のための雛形を「マケット」といいますが、今回、大腿部のモデルのマケットを作成してみました。 リファレンスとして非常に役に立ち、モデリングの工数を大幅に短縮することができました。 こちらがそのマケットになりますが、別に見なくてもいいです。 ・AdvancedSkeletonのSlideJoints AdvancedSkeletonという素晴らしいフリーのリグ構築ツールがあります。 ボタンをポチポチ押していくと素人でもセットアップが出来るという神ツールなんですが、 間接に補助骨を仕込むことまでやってくれます。↓ 今回、肘をしっかり曲げてポージングできたのは、SlideJointsのおかげでした。 ・斜めメッシュ クロスシ
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