存在すらしないよりも炎上アテンションのほうがまだマシ ネットへの情報漏洩をどう防いでいくか、あるいは漏洩しても問題のないよう自らの行いをどう正しくしていくか……それに対する合理的な思考は、残念ながら日本ではできないように感じる。 海外では万が一情報が流出したとしても、その結果「得」の方が多ければ気にしない。それが日本では得:損=9:1(9よくても1のリスク)でダメ! となり、そこでツブれる。あまりにもセンシティブな思考停止……。 欧米の一部の攻撃的な企業はもちろんディフェンスもするが、それだけでなく、むしろ流出情報がいかに結果としてポジティブな印象を与えられるかについての実験や姿勢もある。 日本人は何に関しても潔癖に安心を求める。食にも、セキュリティにも。これを前向きに捉えれば、消費者の厳しい目がより衛生的な食品を作り出したり、より信頼性の高いクラウドを作り出したりすることに繋がる。しか
It's hard to keep up with all the companies joining The Linux Foundation these days, but recently one jumped on board whose name threw a collective hush over the Linux blogosphere. Toyota, that is -- none other than the planet's largest automobile manufacturer in terms of both sales and production. Is there really anything else to say? Linux, you're on top of the world.
"Google+ is actually pretty weak at facilitating group formation. Google+ has basked in an aura of exclusivity because access, at this point, depends on an invitation from another user. But this viral signup technique has little to do with “friends” in the Facebook sense." They dont want us to form NGOs that topple govt, make radical reforms or save the world from environmental doomsday. All that
We often overestimate the likelihood of success of viral hits. In 1948 Harold Lasswell defined the objective of media communications research as discovering “who says what to whom in what channel with what effect”. The difficulty for researchers has been that for the first half-century or so after Lasswell set out the aim, it has been largely impossible. Perhaps that is now changing. Online social
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く