PowerShell Script to Create a Sysinternals Suite INF File Installer In my February 26, 2010 post I provided an updated INF file to install the Sysinternals Suite. I... Date: 10/27/2010 Creating a Self-Elevating Script The question recently came up on during an internal discussion about how to quickly (“one... Date: 06/19/2010 UAC, Logon Scripts, and the Launchapp.wsf workaround When UAC is enable
The Windows integrity mechanism is an extension of the Windows security architecture, which is based on the Security Reference Monitor in the kernel. The security reference monitor enforces access control by comparing user and group SIDs in the security access token with granted access permissions in the ACL of an object’s security descriptor. The integrity mechanism adds an integrity level to the
これまでに、セミナーやカンファレンス、書籍を通じてお会いした方々、そしてこれから出会うであろう方々のためにMicrosoftテクノロジを中心とした情報を株式会社ソフィアネットワークの国井 傑(くにい すぐる)が提供するブログです。
このブラウザーはサポートされなくなりました。 Microsoft Edge にアップグレードすると、最新の機能、セキュリティ更新プログラム、およびテクニカル サポートを利用できます。 ここでは、Direct3D 9 と Direct3D 10 の主な相違点の基本的な概要を示します。このドキュメントは準備段階で未完了であり、DirectX SDK の将来のリリースで提供される Direct3D 9 から Direct3D 10 への移行およびクロスプラットフォーム開発の包括的なガイドの序章としての役割を果たします。次に示す概要には、Direct3D 9 の使用経験のある開発者による Direct3D 10 の検討と理解を助けるために、初期見解も含まれています。 Direct3D 10 における主な構造上の変更の概要 エンジンのアブストラクション (分離) アプリケーションのビルドの問題を迅速
Direct3D 9 から Direct3D 11 への移行 Direct3D 11 API は、Direct3D 10 および Direct3D 10.1 でインフラストラクチャ面に導入された各種の機能向上に基づいて構築されています。Direct3D 9 から Direct3D 11 への移行には、Direct3D 9 から Direct 3D 10 への移行に類似した点があります。次に、この移行における重要な問題を記述します。 HLSL のみで作成したプログラム可能なシェーダー (D3DX9 の代わりに D3DCompiler を介してコンパイル) を優先して、すべての固定機能パイプラインの使用が廃止されています。 ステート管理は、個別のステート切り替えではなく、固定オブジェクトに基づいています。 頂点バッファーの入力レイアウトとシェーダー署名の厳格なリンク要件に適合するための更新が行
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