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2015年5月27日のブックマーク (2件)

  • An Interactive 'Fur' Mirror by Daniel Rozin — Colossal

    As part of an exhibition of new artworks at bitforms in New York, artist Daniel Rozin (previously) designed the PomPom Mirror. The device relies on motion sensors and 928 faux fur pom poms manipulated by 464 motors to create a mirror reflection of the viewer in real-time. The PomPom mirror is one in a long series of similar interactive installations that utilize motorized arrays of moving objects

    An Interactive 'Fur' Mirror by Daniel Rozin — Colossal
    nikutaiha
    nikutaiha 2015/05/27
    毛,ミラー
  • introdunction to SIMD programming - primitive: blog

    Unite 2015 Tokyo の講演で詳細を話せなかったのが心残りだったので、大量のオブジェクトの更新処理についてこの場で書いてみます。 主に C++ で、簡単なパーティクルエンジンを作り、それを SIMD を用いて高速化する手順を解説します。 話を簡単にするため、以下の前提を設けます。 ・x86 環境のみ考慮 ・パーティクルは位置と速度のみを保持 ・パーティクル同士の相互衝突は総当たりで計算 総当たりなので超遅いですが、実装は容易で SIMD による恩恵を受けやすく、題材として手頃です。 この記事の中で引用されているソースの元は こちら、ビルド結果 (上のスクリーンショットのデモプログラム) は こちら になります。 相互衝突するパーティクルを実装する場合、お互いの距離を計算し、当たっていたらめり込み具合に応じて押し返す、というのがよくある実装だと思います。まずはそれをストレートに

    introdunction to SIMD programming - primitive: blog
    nikutaiha
    nikutaiha 2015/05/27
    unity,C++,高速化