目の前に仮想の世界が広がるVR(仮想現実)の映像はまるで現実の世界と錯覚させられるほどの没入感を得ることができますが、平面ディスプレイを用いることによる「奥行き感のなさ」など、現実と同じレベルに達するにはまだ課題が残されています。そんなVRの世界で「焦点を合わせると周囲がぼやける」という現実と同じような自然な感覚を得られる機構「Focal Surface Display」をOculus Researchが開発しました。 Oculus Research to Present Focal Surface Display Discovery at SIGGRAPH | Oculus https://www.oculus.com/blog/oculus-research-to-present-focal-surface-display-discovery-at-siggraph/ Focal Su
Going from a research idea to experiments is fundamental. But this step is typically glossed over with little explicit advice. In academia, the graduate student is often left toiling away—fragmented code, various notes and LaTeX write-ups scattered around. New projects often result in entirely new code bases, and if they do rely on past code, are difficult to properly extend to these new projects.
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