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2017年9月21日のブックマーク (2件)

  • プロダクトのもつエモさと作り手のエゴについて - Inside CAMPFIRE

    プロダクトのもつエモさと作り手のエゴについて、深夜のプロダクト部門 Slack チャネル #product-first にて繰り広げられた議論を、ほぼ無編集で公開します。 kzk_ymd"エモい"というのは、やはり CAMPFIRE における重要なひとつのピースで、それをいかにプロダクトで実現して外に伝達・共感を得るかは大切ではないかと。ふと思いました。 そういえば、CAMPFIRE にジョインした4年前、当時のスタッフたちがエモいエモい言ってたのを思い出しました。 100人近い規模になったいま、多様なエモさを掛け算すればすごいエモいパワーになるんじゃないかとおもいます。 "すごいエモいパワー" は全く意味不明ですが、要はエモい = 心踊る、誰かの琴線に触れる、ワクワクする。 そんなプロダクトをつくる、そこでエモいクラファンプロジェクトが生まれる、作り手のエモさも表現できる。 じゃあどうや

    プロダクトのもつエモさと作り手のエゴについて - Inside CAMPFIRE
    okbm
    okbm 2017/09/21
    エモい
  • Why You Should Stop Thinking About Minimum Viable Products

    Though lean and agile methodologies are widely adopted as the main approach to product development, they remain yet too challenging specially for big companies. When Eric Ries put together the world-renowned build, measure and learn model, by which product managers shorten the production cycles focussing on functionality rather than on completeness of vision, anyone could tell how difficult would

    Why You Should Stop Thinking About Minimum Viable Products
    okbm
    okbm 2017/09/21
    プロトタイプの作り方