You signed in with another tab or window. Reload to refresh your session. You signed out in another tab or window. Reload to refresh your session. You switched accounts on another tab or window. Reload to refresh your session. Dismiss alert
タグ検索の該当結果が少ないため、タイトル検索結果を表示しています。
mCaptcha uses SHA256 based proof-of-work (PoW) to rate limit users. When a user wants to do something on a mCaptcha-protected website, they will have to generate proof-of-work (a bunch of math that will takes time to compute) and submit it to mCaptcha. We'll validate the proof: if validation is unsuccessful, they will be prevented from accessing their target website if validation is successful, re
これはすごい裏ワザを発見しました!という何をイマサラな話ではなく。 たまにファミコンで遊んだりすると、ファミコン時代のゲームクリエイターは本当にすごいなあと思う。(もちろん今のクリエイターもすごいのですが) なにしろファミコン版のドラクエ4のROM容量が4メガビット=512KB。iPhoneで撮影した写真1枚分より小さな容量で、あれだけのゲームと世界観がつくりだされていたことを思うと、何とも隔世の感がありますね。 ちなみに初代ドラゴンクエスト(いわゆるドラクエ1)のROM容量は512キロビット=64KB(ひゃ~)。 容量削減の工夫のひとつとして、カタカナは50音すべて搭載されていなかったそうです。 さてタイトルの話題に戻りますが、ファミコン版のドラゴンクエスト4では、逃げるを8回繰り返すと、攻撃の際、会心の一撃しか出なくなります。 いわゆるバグ技として、例の「カジノのメダルをすごい枚数買え
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く