Based on yukoba’s and my investigation, we’ve found that multi-threaded app does not scale-up on Amazon EC2. For example, lucille renderer is multi-threaded app and scales well on the number of cores(threads) in general, but when running lucille on EC2 it no longer scales well on the number of threads(virtual cores). I’ve executed lucille on xlarge instance(8 virtual cores) and got the following r
Simple, Fast, and Practical Non-Blocking and Blocking Concurrent Queue Algorithms Simple, Fast, and Practical Non-Blocking and Blocking Concurrent Queue Algorithms by Maged M. Michael and Michael L. Scott This paper appeared in the proceedings of PODC '96. PDF file (180KB). Pseudocode. Abstract Drawing ideas from previous authors, we present a new non-blocking concurrent queue algorithm and a new
for 文で 100 項目とか 1000 項目とかあるテストケースを処理するとブラウザが固まる。 こんなダイアログが表示されます。 ということで for 文を setTimeout や setInterval に変換する事で定期的にブラウザに処理を戻すことができる。 // ここでは console.log のところでログを取ってますが // 通常は処理が入ります。 for (var i = 0; i < 3; i ++) { console.log('a' + i); } /* * 結果 * a0 * a1 * a2 */ これをまず while 文に変換 var i = 0; while (true) { if (!(i < 3)) break; console.log('a' + i); i ++; } /* * 結果 * a0 * a1 * a2 */ で、 setTimeout に
A class that allows the simple implementation of worker threads CThread Task Handler Important Notes Additional Documentation CThread Specifics Preface CThread class written in Microsoft Visual C++ is a wrapper class that constitutes the base for the comfortable Windows worker thread handling in the MFC environment. CThread itself is an abstract class from which user thread-specific classes have t
リリース、障害情報などのサービスのお知らせ
最新の人気エントリーの配信
処理を実行中です
j次のブックマーク
k前のブックマーク
lあとで読む
eコメント一覧を開く
oページを開く