David Karp, Tumblr’s founder, in 2011. He left Bronx High School of Science at 14 to focus on computers, on his mother’s advice.Credit...James Estrin/The New York Times When David Karp was 14, he was clearly a bright teenager. Quiet, somewhat reclusive, bored with his classes at the Bronx High School of Science. He spent most of his free time in his bedroom, glued to his computer. But instead of t
I’m Marco Arment: a programmer, writer, podcaster, geek, and coffee enthusiast. May 20, 2013 ∞https://marco.org/2013/05/20/one-person-product In 2006, I moved to New York and started working for David Karp doing web development for various media companies. That fall, in a brief gap before starting a new client, David said that we were going to make a prototype of an idea he’d had for a while. He h
Tumblrは間もなく、増加するモバイルユーザーがスポンサー付きコンテンツを閲覧できるようにすることで、Tumblrユーザー1億6500万人のより多くに広告主がリーチできるよう支援する予定だ。 Tumblrの製品担当バイスプレジデントを務めるDerek Gottfrid氏は、Bloombergに対して、2013年上半期に企業がTumblrを使った最新情報やブログサイトをモバイル端末上で宣伝できるようにすると語った。 Tumblrは2007年に創設され、現在1億近くのブログサイトを管理しているが、広告分野ではまだ新顔だ。同社は2012年3月に初めて、一部の顧客に限定的に広告を販売し始めた。現在は、2万5000ドル以上支払える広告主に対して、コンテンツを公開する「Tumblr Radar」とブランドブログの宣伝用である「Tumblr Spotlight」という2種類の広告ユニットを提供している
There are two secrets to Tumblr's runaway success: design and community engagement. In 2012, the microblogging network became one of the top 10 most visited sites in the world, with an audience of roughly 170 million people per month—a dedicated userbase that includes everyone from President Obama and Beyonce to fandom communities and GIF artists. While Tumblr Storyboard—the company’s in-house edi
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