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3dcgとcgに関するrydotのブックマーク (5)

  • 3DCGソフトウェア - Wikipedia

    3DCGソフトウェアは、3次元コンピュータグラフィックス (3DCG) を制作するためのソフトウェアである。 3DCGは主に プリプロダクション(ストーリー/コンセプトアート/コンセプトモデリング/ストーリーボード/プレビズ/R&D) 映像素材作成(撮影/LiDARスキャン/フィルムスキャン/3Dトラッキング) 3Dスキャン/テクスチャスキャン (3D再構築/テクスチャ抽出/ライティング除去) アセット制作(モデリング/UV展開/テクスチャリング/Surfacing/シェーダー作成/シェーダー割り当て/リギング/キャラクターセットアップ) アセット配置(レイアウト) 動作付け(アニメーション/キャラクターFX/群集/エフェクト) ポストアニメーション(ショットスカルプト) 画像化(ライティング/レンダリング) 映像素材の下処理(フィルムクリーンアップ/ワイヤーリムーバブル/ステレオフッテー

    3DCGソフトウェア - Wikipedia
  • STLファイルフォーマット

    概要 公式の仕様書 アスキーフォーマット 構文 解説 サンプルファイル バイナリフォーマット 構文 解説 サンプルファイル 概要 3D Systems社のSLA CADというソフト用のファイルフォーマットです。 多くの解析ソフトがサポートし、三角形メッシュソリッド表現ファイルフォーマットとして広く使用されています。 記録される3Dモデルデータは、三角形の面法線ベクトルと3つの頂点の座標値です。 三角形の頂点の順番と面の表裏の関係は、右ねじの規則に従います。(三角形の表側は点が半時計周りに回る順番に並びます。)(3つの点の座標値から三角形の面法線ベクトルは求まるはずなのだが、三角形の面法線も記録するフォーマットとなっています。) STLファイルフォーマットには、アスキーフォーマットとバイナリーフォーマットがあります。 公式の仕様書 筆者は、公式の仕様書の所在を知りません。 公式の仕様書の所在

  • The Cg Tutorial: Chapter 1. Introduction | NVIDIA Developer Zone

    The Cg Tutorial is now available, right here, online. You can purchase a beautifully printed version of this book, and others in the series, at a 30% discount courtesy of InformIT and Addison-Wesley. Please visit our Resources page to see all the latest whitepapers and conference presentations that can help you with your projects. This chapter has the following four sections: "What Is Cg?" intro

  • The Randomized z

  • Tracing Ray Differentials

    Homan Igehy, Stanford University Appears in the Computer Graphics (SIGGRAPH '99 Proceedings) Abstract: Antialiasing of ray traced images is typically performed by super-sampling the image plane. While this type of filtering works well for many algorithms, it is much more efficient to perform filtering locally on a surface for algorithms such as texture mapping. In order to perform this type of fil

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