![第19回文化庁メディア芸術祭 「テレビゲームの時代: 世界へ羽ばたく日本のゲームとアニメーション」 - GAME Watch](https://cdn-ak-scissors.b.st-hatena.com/image/square/c335f0dc761ec96c0bc40e4591e49e6233cbd914/height=288;version=1;width=512/http%3A%2F%2Fgame.watch.impress.co.jp%2Fimg%2Fgmw%2Flist%2F742%2F615%2Fimportant_image.jpg)
Scroll Back: The Theory and Practice of Cameras in Side-Scrollers Scroll Back The Theory and Practice of Cameras in Side-Scrollers By Itay Keren, owner of studio Untame, creator of upcoming game Mushroom 11 [This post is a modified version of a talk I gave at the Independent Games Summit, GDC 2015. It contains some background information on 2D scrolling, along with plenty of classic gaming nostalg
大森田不可止 @omorita ナムコのことを意識したのは、大学生の頃。バイトが終わってからよく喫茶店に寄ってた。ギャラクシアンが置いてあった。良く遊んでたな。インベーダーの頃は飲み屋にあったゲームをしてて、女の子がよく寄ってきた。当時のゲームはそんな面もあったのだ。#omonamco 2014-08-02 23:53:39 大森田不可止 @omorita 当時は東北大生の留年仲間の3人で良く遊んでた。その中のひとりが就職で困ってたとき、ウチの研究室に来たソニーテクトロニクスの求人を紹介。就職が決まった。彼がナムコって面白い会社があるって薦めてくれた。ソニー・テクトロニクスからは君も来ないか?と言われてたんだが。#omonamco 2014-08-02 23:58:44
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